ZECE ALIMENTE care vă ajută să vă menţineți slabi

Pentru a ţine departe kilogramele, mâncaţi alimente cu proteine (ouă, iaurt), fibre şi condimente (scorţişoară, ardei iute).

Produsele bogate în proteine, dar sărace în carbohidraţi , cum sunt ouăle, quinoa sau iaurtul grecesc, ţin apetitul sub control şi ajută organismul să ardă mai multe calorii. 

Mâncaţi fibre. Sunt esenţiale pentru buna funcţionare a tubului digestiv mai ales în condiţiile în care se urmează o cură de slăbire. 

Alimentaţia săracă în fibre are ca urmare nu numai creşterea consistenţei conţinutului intestinal, dar şi o scădere a vitezei de eliminare, fapt ce duce, în timp, la îngrăşare”, spune nutriţionistul Lygia Alexandrescu.

SCORŢIŞOARĂ. Studiile arată că aromata scorţişoară reglează conţinutul de zahăr din sânge. Poate controla pofta de mâncare şi dă savoare cafelei, ceaiului sau orezului cu lapte.

ARDEI IUTE. Conţine capsaicină, substanţă care taie apetitul şi accelerează rata de ardere a caloriilor. „Capsaicina reduce pofta de mâncare şi reglează tensiunea arterială, însa poate activa hemoroizii şi irita stomacul”, avertizează specialistul.

PEPENE ROŞU. Conţine foarte multă apă şi are puţine calorii. Alte fructe care vă ajută să slăbiţi sunt merele, perele, grepfrutul şi fructele de pădure.

CARTOFI DULCI. Spre deosebire de cartofii obişnuiţi, care trebuie „dreşi” cu unt, brânză sau smântână, cei dulci, preparaţi la cuptor, sunt îndeajuns de aromaţi încât nu mai au nevoie de alte garnituri bogate în calorii.

OUĂ. Studiile arată că cei care consumă alimente bogate în proteine la micul dejun controlează foamea mai bine decât cei care aleg alimentele bogate în zaharuri. „Oul e indicat în diete, pentru că asigură o cantitate mare de albumine şi conţine foarte puţine glucide”, adaugă specialistul în alimentaţie.

CAFEA. Băutura cu care ne începem ziua intensifică metabolismul şi ne ajută să ardem mai rapid calorii. Nu aceleaşi efecte are cafeaua cu lapte sau specialităţile cu frişcă. „Efectul de stimulare a arderii grăsimilor se datorează conţinutului de vitamina B3”, explică nutriţionistul.

You might also like More from author

Comments are closed.