Vrei să slăbeşti eficient? Cercetătorii recomandă o metodă ingenioasă

Femeile care fac un antrenament preliminar, „exersând” câteva tehnici de menţinere a greutăţii înainte de a se apuca de regim, au şanse mai mari de a evita „efectul yo-yo” al curelor de slăbire – recâştigarea rapidă a kilogramelor pierdute.

Cercetătorii de la Facultatea de Medicină a Universităţii Stanford, SUA, consideră că secretul unei pierderi în greutate durabile este realizarea unor mici ajustări rapide ale obiceiurilor alimentare, înaintea adoptării regimului propriu-zis.

Ei au studiat 267 de femei supraponderale  sau obeze, dintre care unele au început cura de slăbire imediat, fără nicio pregătire, iar altele au amânat-o cu 8 săptămâni, timp în care au învăţat cum să îşi menţină greutatea la un anumit nivel.

Printre tehnicile pe care participantele le-au învăţat în cursul antrenamentului preliminar slăbirii se numără:

identificarea unor variante de alimente cu conţinut mic de grăsimi sau cu conţinut caloric scăzut, dar la fel de gustoase ca şi alternativele cu conţinut mare de grăsimi sau calorii, pentru a evita senzaţia privării de o plăcere alimentară.

consumul ocazional de mici porţii din alimentele favorite

cântărirea zilnică, pentru a constata modul în care retenţia de apă sau „îndoparea” de sărbători le afectează greutatea.

După ce ambele grupuri au încheiat un program de  slăbire, cu durata de 20 de săptămâni, ce a inclus exerciţii fizice şi un consum sporit de fructe şi legume, participantele au slăbit, în medie, 8 kg.

Însă, la un an după încheierea programului, rezultatele erau diferite de la un grup la altul: femeile care trecuseră printr-o perioadă iniţială de antrenament recâştigaseră, în medie, 1,4 kg, în vreme ce acelea care trecuseră direct la regim recâştigaseră, în medie, 3,2 kg.

Rezultatele arată că „antrenamentul” preliminar de 8 săptămâni are o mare valoare practică: participantele care au recurs la el au slăbit la fel de mult ca şi celelalte, iar în plus şi-au menţinut mai bine greutatea.

Această abordare îi învaţă pe oameni să facă mici adaptări rapide, care îi ajută să îşi menţină greutatea fără un mare efort. Altminteri, slăbirea drastică necesită efort şi concentrare la un nivel de intensitate pe care puţini oameni îl pot suporta pe termen lung. Metoda antrenamentului preliminar le ajută pe femei să îşi supravegheze ulterior greutatea într-un mod mai relaxat, ceea ce ajută la menţinerea ei pe termen lung.

You might also like More from author

Comments are closed.