Vizibilitate în creștere pentru România la Târgul de turism de la Bruxelles, dar potențialul nu este încă suficient valorificat

satromanesc

România a avut un stand vizibil la Salon des Vacances de la Bruxelles, care pare să fi câștigat în imagine și număr de vizitatori față de cel din 2013 dar, susțin toți actorii implicați, s-ar putea face mai mult pentru ca numărul anual de turiști belgieni în țara noastră, de 26.000 în prezent, să crească substanțial.

‘Salon de Vacances’, cel mai mare târg de turism din Belgia, se derulează la Bruxelles, în perioada 6-10 februarie, în patru spații expoziționale de la Brussels Expo, unde cei circa 100.000 de vizitatori care iau parte de obicei la eveniment au putut vizita numai puțin de 700 de standuri din 65 de țări.

Sâmbătă, a avut loc o conferință de prezentare a potențialului turistic al României, la care au participat ambasadorul României în Belgia, Ștefan Tinca, reprezentantul Oficiului Român de Turism de la Paris, Mihaela Miheț, reprezentanți ai tour-operatorilor, asociațiilor de turism, ONG-urilor partenere din Flandra și Valonia, și alte câteva zeci de persoane.

Ambasadorul României în Belgia, Ștefan Tinca, care a prezentat în cadrul conferinței câteva elemente legate de strategia de dezvoltare a turismului românesc, a apreciat că nu a întâlnit vreun belgian care să se fi întors nemulțumit din țara noastră, astfel încât să nu mai vrea să revină în România.

Oficialul român și-a exprimat satisfacția față de faptul că la standul românesc de la târgul de turism a existat animație și chiar aglomerație, interesul pentru materialele promoționale fiind ridicat. ‘Și dorim să-i felicităm pe cei de la Agenția Națională de Turism și, fără îndoială, că ne pregătim și mai mult pentru 2015’, a completat ambasadorul.

La rândul ei, reprezentanta Oficiului Român de Turism de la Paris Mihaela Miheț a făcut o prezentare, însoțită de imagini, a principalelor puncte de atracție care fac din România o destinație unică. ‘Am organizat acest eveniment împreună cu ambasada pentru a vorbi celor interesați de România, ca să aducem cât de mulți turiști în România. Încercăm să avem și alte acțiuni, de genul inserții publicitare în cataloagele tour-operatorilor. Am avut deja o inserție în 2010, încercăm să mai avem una în acest an’, a spus Mihaela Miheț. Ea a precizat că ‘între factorii determinanți pentru circuite și pentru sejururi în România sunt cultura, arhitectura, peisajele, pentru că suntem ultima țară din Europa care avem încă peisaje sălbatice, care atrag foarte mulți turiști’.

Claude Herphelin, din cadrul asociației ‘Operation Villages Roumains’, a apreciat că una dintre problemele turismului belgian în România este imaginea românilor în Belgia, unde termenii rom și român sunt amestecați. ‘Părerea mea este că, așa cum a făcut și Bulgaria, trebuie să dezvoltăm un turism de masă, de exemplu dacă vorbim de sporturi de iarnă, să promovăm turismul la Poiana Brașov. Ați văzut vreun afiș cu Poiana Brașov? Nu. Să încercăm să facem turism de masă acolo. Când oamenii sunt în România, trebuie să-i vadă pe români, să fie aproape de ei, să le simtă simpatia și ospitalitatea și se vor întoarce în România. Asta ar aduce mulți bani economiei dumneavoastră și ar permite să se facă o altă imagine astăzi României în Belgia’, a spus Claude Herphelin, care merge în România de trei ori pe an.

El spune că scopul ‘Operation Villages Roumains’, în care sunt reunite 30 de sate din România, este să facă să fie descoperite în străinătate poporul și cultura română. ‘Dar trebuie să existe un standard. Când mergem la micul dejun în România, ni se oferă micul pachet de unt, dar noi am zis: ‘Nu’. Păstrați cultura română, este extraordinară. Dimineață aveți brânza de oaie, cu pâinea gătită în gospodărie. Sunt extraordinare’, a mai spus Herphelin. ( Sursa: AGERPRES)

You might also like More from author

Comments are closed.