Vitamine şi minerale care ajută la slăbit

Dacă vrei să slăbești ușor, este necesar să incluzi în dieta de zi cu zi alimente bogate în substanțe nutritive. În cele ce urmează, descoperă cele șapte vitamine și minerale care au grijă de silueta ta.

«B-urile» convertesc caloriile în energie

Scapi mai ușor de kilogramele în plus dacă mănânci cât mai multe alimente bogate în vitamine din complexul B.

Acestea sunt esențiale pentru buna funcționare a tiroidei și  joacă un rol important în controlul nivelului de zahăr în sânge și al ratei metabolice. În plus, „B-urile” cresc abilitatea organismului de a converti caloriile în energie, proces necesar pentru scăderea în greutate. Când vine vorba de siluetă, cele mai importante vitamine din complexul B sunt: B2, B3, B5 șiB6.

Surse alimentare: grâu, orez, ovăz, secară, legume cu frunze verzi, carne de pui, pește, ouă, nuci.

Doza zilnică recomandată: 25-300 mg

Vitamina C elimină zahărul în exces

Pe lângă faptul că distruge bacteriile și virusurile, vitamina C ajută și la arderea depozitelor de grăsime. Această substanță este o componentă de bază în procesul de conversie a glucozei, oferind celulelor energia necesară pentru buna lor funcționare. Astfel, organismul devine mai eficient în arderea grăsimii și a cantității de zahăr în exces.

Surse alimentare:broccoli, varza de Bruxelles, hrean, pătrunjel, ardei gras, spanac, papaia, sparanghel, sfeclă, lămâi verzi, fructe de pădure, kiwi.

Doza zilnică recomandată: 500-5.000 mg

Vitamina D crește masa musculară

O carență de vitamina D în organism are un impact major asupra eforturilor de a slăbi. Specialiștii susțin că persoanele care nu consumă suficiente alimente bogate în această vitamină și nici nu iau suplimente întâmpină dificultăți în timpul unui regim alimentar. Acest lucru se datorează incapacității organismului de a topi grăsimea și de a crește masa musculară. 

Surse alimentare: uleiuri de ficat și de pește, lapte, somon, cereale integrale.

Doza zilnică recomandată: 400- 800 unități

Calciu, împotriva obezității

Studiile arată că persoanele care nu au o dietă bogată în calciu au mai multă grăsime în corp și tind să devină obeze. De aceea, specialiștii ne sfătuiesc să consumăm cât mai multe lactate sărace în grăsimi, întrucât calciul din compoziția lor împiedică organismul să transforme caloriile în exces sub forma depozitelor de grăsime.

Surse alimentare:produse lactate (brânză, lapte, iaurt, etc.), legume cu frunze verzi (frunze de nap, muștar, varză verde creață), broccoli, semințe de soia.

Doza zilnică recomandată: 1000-1500 mg.

Fosforul, implicat în metabolismul energetic

Fosforul este al doilea mineral ca răspândire în organism, după calciu. Întâi de toate, acest mineral are un rol important în transportul grăsimilor în sistemul circulator. De asemenea, fosforul este implicat în metabolismul energetic, în stocare și reglare, contribuind astfel la menținerea unei greutăți corporale optime.

Surse alimentare:produse lactate, carne, pește, nuci, leguminoase și cereale.

Doza zilnică recomandată: 200-400 mg

Manganul scade nivelul glucozei

Manganul lucrează cu zeci de enzime diferite, care facilitează procesele în tot corpul, incluzând metabolismul grăsimilor, al proteinelor și al carbohidraților. În plus, studiile efectuate de-a lungul timpului arată că manganul scade nivelul glucozei din sânge, în special în cazul persoanelor care nu răspund la insulină.

Surse alimentare:nuci, semințe, avocado, ovăz și grâu integral.

Doza zilnică recomandată:15-50 mg

Cromul previne depunerea grăsimilor

Pe lângă faptul că scade nivelul zahărului în sânge, la fel ca și manganul, cromul are și rolul de a reduce colesterolul “rău”. În plus, mineralul contribuie la creșterea masei musculare, prevenind totodată depunerea grăsimilor.

Surse alimentare: drojdie de bere, carne (în special ficatul), brânză și toate tipurile de cereale.

Doza zilnică recomandată: 100-300 mg

You might also like More from author

Comments are closed.