Vitamine de toamna: C, A, E si B6

Necesarul zilnic de vitamine nu variaza doar in functie de varsta, de mediul in care traim si de munca noastra, in aceeasi masura este influentat de anotimpul pe care il parcurgem. Toamna face deja tranzitia la temperaturile reci, iar organismul trebuie sa beneficieze de un surplus de vitamine pentru buna functionare a sistmului imunitar.


 
Vitaminizarea de toamna permite depozitarea vitaminelor si ajuta la prevenirea racelilor comune si a depresiilor din timpul toamnei si iernii.  De altfel, medicii ne recomanda sa urmam de doua ori pe an o cura intensiva de vitamine: primavara si toamna. Din fericire, in aceasta perioada avem suficiente resurse pentru a nu ne lasa tulburati de schimbarile exterioare. Strugurii, merele, perele, prunele, nucile, varza, ardeiul si morcovii, sunt pentru moment cele mai recomandate si la indemana surse de sanatate.

Absolut toti strugurii ajuta la eliminarea oboselii acumulate in timpul unei zile, previn bolile de inima si imbunatatesc activitatea renala. Acestia contin vitamine cu efect antioxidant care intaresc sistemul imunitar: vitaminele C, K, B2 sau B6. Un alt fruct plin de vitamine, cu efect antistres si antioxidant este gutuia. In afara de a fi un fruct ce combate cu succes raceala, este benefica prin continutul sporit de fibre care inlesneste digestia.

Printre cele mai importante in aceasta perioada sunt vitaminele C,  A, E si B6, despre care vom vorbi in cele ce urmeaza:

Vitamina C reprezinta un antioxidant de exceptie ce contribuie la franarea proceselor degenerative din organism. Facand parte din grupa vitaminelor solubile in apa, vitamina C se pierde usor si in cantitati mari din organism. Organismul uman nu poate sintetiza propria vitamina C, de aceea trebuie sa o procure din surse naturale, precum varza si ardeiul gras.

Vitamina A se gaseste in natura sub doua forme: vitamina A ca atare numita si retinol, prezenta in alimentele de origine animala, si provitamina A cunoscuta sub denumirea de caroten, ce se gaseste atat in produsele animale cat si in cele vegetale. Vitamina A ajuta la reglarea tensiunii arteriale, a somnului, la buna functionare a organelor vizuale, la mentinerea sanatatii mucoaselor, a pielii, a integritatii organelor si a aparatului respirator. De asemenea, mineralele, glucidele si grasimile sunt metabolizate cu ajutorul vitaminei A.

Vitamina E poate sa fie stocata in organism pentru scurta vreme, asa ca este nevoie sa fie permanent „reimprospatata”. Rezultatele unor studii mai vechi au arata ca ajuta la diminuarea riscului aparitiei bolilor de inima, infarctului, diabetului si cataractei, si ca un consum crescut de vitamina E mareste capacitatea de reactie a sistemului imunitar. Vitamina E se gaseste din abundenta in uleiul de floarea-soarelui, uleiul de masline si uleiul de migdale.

Vitamina B6 este cu adevarat o vitamina imunitara si se gaseste in cartofi, morcovi, varza, mazare, fasole. Din pacate, lumina naturala, prepararea, conservarea si rafinarea alimentelor duce adesea la degradarea vitaminei B6.

You might also like More from author

Comments are closed.