Varsta ta dicteaza dieta ideala. Afla care sunt lucrurile de care este bine sa tii cont

ScariIntre 20 si 30 de ani
Elementul prioritar pentru acest interval de varsta este sa adopti obiceiuri alimentare sanatoase. Poti consuma practic orice, cu exceptia alimentelor prajite traditional. Produsele de fast-food si patiserie ar trebui in cel mai rau caz consumate ocazional.
Aportul de proteine este important sa fie mentinut la un nivel corespunzator (in functie de activitatea fizica, intelectuala, dar si de sex). Acesta trebuie sa fie de cel putin un gram de proteine pe kilogram corp.

 

Intre 30 si 40 de ani
In acest interval exista unele aspecte particulare de care trebuie sa tii cont:
– Redu aportul de grasimi saturate (carne grasa, lactate si branzeturi grase);
– Dupa 30 de ani trebuie sa ai grija, pentru tot restul vietii, sa iti asiguri necesarul de coenzima Q10 (din alimentatie si, daca este necesar, din suplimente);
– Produsele de fast-food si patiserie trebuie complet eliminate din alimentatie;
– fata de intervalul 20-30 de ani, aportul de proteine este bine sa creasca putin, coroborat cu marirea numarului de mese (in acest interval, gustarile sanatoase dintre mesele principale sunt foarte indicate) si cu stabilirea unui program regulat de exercitii fizice si sport;
– ponderea legumelor si a carnii slabe trebuie sa creasca putin in defavoarea surselor de grasime.

Intre 40 si 50 de ani
In aceasta perioada a vietii este esential sa acorzi o atentie deosebita microelementelor.
Aportul de calciu si vitamina D trebuie crescut (se gasesc in lactate, peste, oua, portocale).
De asemenea, dupa 40 de ani legumele si fructele concentrate in vitaminele C, A si in pigmenti antioxidanti (ardei, conopida, varza rosie, dovleac, morcovi, kiwi, struguri rosii etc.) trebuie consumate in cantitati mai mari.
In acest interval de varsta trebuie marit si aportul de fibre (din legume, verdeturi si cereale integrale).

Intre 50 si 60 de ani
Necesarul de vitamina D si de calciu creste si mai mult dupa 50 de ani. La fel si necesarul de antioxidanti. Raportul dintre grasimile saturate si cele nesaturate (samburi cruzi, uleiuri extravirgine crude, peste oceanic fiert) trebuie sa scada si mai mult.
Aportul de calorii se cere usor redus acum.

Dupa 60 de ani
Aportul de carbohidrati este bine sa scada dupa 60 de ani.
O atentie particulara trebuie acordata asigurarii necesarului de vitamine din complexul B si a celui de minerale, in special potasiu, magneziu, zinc si calciu. Surse valoroase de vitamina B: drojdia de bere, ficatul, carnea de pasare, fasolea boabe, lintea, cerealele integrale, germenii de grau, ouale, legumele cu frunze verzi. Alimente bogate in minerale: semintele de dovleac, portocalele, strugurii, fructele si legumele in general, lactatele.
Dintre sarurile minerale, sarea de bucatarie reprezinta exceptia: cantitatea de sare trebuie redusa dupa 60 de ani.

Liviu Deculescu

You might also like More from author

Comments are closed.