TOPUL ALIMENTELOR bune pentru vreme rea. Fortifică imunitatea, „scurtează” răcelile și protejează pielea

Ceaiul verde „desfundă” nasul şi întăreşte imunitatea, iar consumul de stridii grăbeşte vindecarea răcelilor şi virozelor. O dietă bogată în cereale integrale şi morcovi previne uscarea pielii.

Temperaturile scăzute afectează nu doar imunitatea, ci şi părul şi pielea, care se usucă excesiv. Răcelile, dermatitele şi alte probleme specifice sezonului rece pot fi prevenite inclusiv printr-o alimentaţie bogată în antioxidanţi, vitamina C şi acizi graşi esenţiali.

CEAI VERDE. Este un aliat de bază în lupta cu răceala, datorită conţinutului bogat în catecină, un antioxidant puternic, şi teofilină, o substanţă cu proprietăţi bronhodilatatoare şi decongestionante.


Un studiu din 2007, publicat în „The Journal College of Nutrition”, a arătat că participanţii care au luat zilnic două capsule cu extract de ceai verde au simţit o ameliorare mai rapidă a simptomelor răcelii comparativ cu cei care au urmat un tratament cu placebo. 

CEREALE INTEGRALE. Conţin vitamine din complexul B şi vitamina A, care stimulează regenerarea pielii. În sezonul rece, multe persoane se confruntă cu eczeme sau dermatite ca urmare a uscării excesive a pielii. „Alte alimente bogate în aceşti nutrienţi sunt ouăle, laptele, legumele verzi şi morcovii”, spune nutriţionistul Corina Zugravu.

BROCCOLI. Expunerea la frig usucă părul, care începe să se electrizeze. Broccoli, peştele gras sau seminţele conţin acizi graşi esenţiali ce previn deterioarea firelor de păr. „Broccoli e o sursă bună de vitamina C, recunoscută pentru acţiunea de prevenire a îmbolnăvirii şi de producere a anticorpilor”, adaugă medicul.

NUCI. Sunt o sursă bogată de biotină (vitamina H), care întăreşte unghiile fragile şi exfoliate.

OUĂ. Afectaţi de temperaturile scăzute sunt mai ales reumaticii şi cei care suferă de afecţiuni ale oaselor. Pentru întărirea sistemului osos este recomandat consumul de alimente bogate în vitamina D. Surse naturale sunt în special ouăle, dar şi laptele şi cerealele integrale.

STRIDII. Stimulează imunitatea, fiind bogate în zinc. O tabletă de zinc, luată în mai puţin de 24 de ore de la apariţia simptomelor de răceală, poate scurta cu patru zile durata răcelilor şi severitatea lor, se arată într-un raport prezentat în „The Journal of Infectious Diseases”.

Sursa: http://www.evz.ro/detalii/stiri/topul-alimentelor-bune-pentru-vreme-rea-fortifica-imunitatea-scurteaza-racelile-si-pro-1.html

You might also like More from author

Comments are closed.