Top 5 alimente din comert care tin cu sanatatea ta

AlimenteZi de zi suntem bombardati cu tot soiul de informatii alarmante despre “binefacerile” preparatelor din comert. Avem de unde alege indiferent de “gust”, “piata” are de toate pentru toti: margarine cu aroma intensa de accident vascular, supe instant cu iz de-Alzheimer, mezeluri cu gust de cancer.
Fara a incerca sa minimalizez pericolul pe care consumul unor astfel de alimente il reprezinta (deoarece stiu ca, din pacate, chiar nu este cazul), m-am gandit ca merita sa aducem in prim-plan si preparatele din comert care ne ajuta sa ne mentinem sanatatea si forma fizica buna.

Fireste, voi discuta aici despre acele preparate pe care le putem gasi in orice magazin alimentar mai mare, si nu despre produsele spec ifice magazinelor eco.

Ce include, asadar, topul preparatelor din comert care au grija de sanatatea ta?

5) Conserve de peste – calitatea acestui preparat poate sa difere mai mult de la un tip de produs la altul, in functie de metoda de obtinere. Per ansamblu, vorbim despre un produs relativ sanatos. Consumati conserva de peste cu legume proaspete (ardei, rosii etc.), astfel incat sa supliniti deficitul ei de vitamine. Pentru conservele in ulei, va recomand sa scurgeti cea mai mare parte din zeama.

4) Sucuri de fructe fara adaos de zahar si fara conservanti. Aceste sucuri nu mai au nevoie de conservanti datorita pasteurizarii. Alegeti sucurile care nu contin potentiatori de aroma sau/si coloranti.
Produsele de acest fel au, in general, putine calorii si sunt “curate”, astfel incat – in cantitati moderate – va vor creste tonusul fara efecte nedorite.
Nu va recomand sa deveniti un “fan inrait” al lor, deoarece, prin pasteurizare, isi pierd cea mai mare parte din vitamine. Lipsite de proteine si cu vitamine in concentratie scazuta, ele reprezinta practic un amestec de apa, glucide rapide (care ne priesc doar in cantitati mici) si pigmenti naturali (benefici sanatatii).

3) Masline verzi. Chiar daca mai sarace in déjà binecunoscutele grasimi bune ca surorile lor lasate sa se coaca, maslinele verzi nu contin oxid de fier (substanta folosita la innegrirea maslinelor “negre”, ale carei efecte asupra organismului fac, in lumea medicala, de mai multa vreme obiectul unor polemici sustinute). Fiind conservate natural, maslinele verzi consumate cu moderatie va ajuta organismul. Daca depasiti masura veti ingera prea multa sare (sarea avand mai multe efecte negative, principalul fiind cel de crestere a tensiunii).

2) Conserve de legume. Si aceste produse sunt mentinute natural. Continutul lor de vitamine, chiar daca inferior celui din legumele proaspete, nu este de neglijat.

1) Branza de casa cu smantana. Un astfel de produs este sarac in (si uneori chiar lipsit de) E-uri, deoarece folosirea in cantitati mari a aditivilor alimentari nu ar avea sens in acest caz. Produsul ne ofera proteine de buna calitate, iar grasimile saturate (nocive) sunt in cantitati relativ mici.

Liviu Deculescu

You might also like More from author

Comments are closed.