Top 5 alimente bune pentru prevenirea bolilor de ficat

Prin functiile pe care le indeplineste, ficatul este un organ foarte solicitat, probabil cel mai solicitat dintre organele corpului in cazul unui mediu (alimentatie, aer, apa) poluat si al unui stil de viata nesanatos.Asa cum exista alimente si produse care slabesc ficatul, natura ne ofera si hrana protectoare pentru acest organ (ma refer in acest articol strict la alimente, nu si la plante medicinale).

Locul 5: Lintea si mazarea, datorita carbohidratilor prezenti in aceste produse.

Locul 4: Legumele verzi si verdeturile bogate in vitamina C (broccoli, varza, conopida, patrunjel etc.). Aceste legume protejeaza ficatul datorita vitaminei C si a clorofilei din compozitia lor.

Locul 3: Grapefruit-ul – prin naringin (principiul amar) si vitamina C. Conform mai multor studii, consumul de grapefruit pe termen lung are un rol major in protejarea sanatatii ficatului.

Locul 2: Branza dulce de vaci. Lactatele sunt, in general, o sursa de aminoacizi valorosi pentru ficat. In mod particular, branza dulce de vaci are, in plus, un continut redus de grasimi si este nesarata.

Locul 1: Fructele de padure, multumita bogatiei de antioxidanti si a glucidelor bune continute. Cele mai valoroase pentru ficat sunt coacazele negre si afinele.

Atentie:
Pentru prevenirea imbolnavirii ficatului cu virusi, igiena corespunzatoare (incluzand aici si igiena actului sexual) reprezinta elementul cel mai important.

Liviu Deculescu

You might also like More from author

Comments are closed.