TOP 20 ALIMENTE bune pentru POTENȚĂ, inimă, memorie, piele și păr

Morcovii şi legumele verzi ascut vederea, somonul şi avocado previn apariţia infarctului, stridiile cresc libidoul, afinele ajută memoria, iar citricele şi germenii de grâu sunt buni pentru piele. Anumite alimente sunt cunoscute pentru efectele lor benefice asupra anumitor funcţii ale organismului.

De exemplu, somonul şi peştele gras conţin grăsimi bune pentru inimă, scoicile cresc libidoul şi stimulează producţia de spermă, iar citricele şi roşiile protejează pielea de radicalii liberi şi chiar încetinesc apariţia ridurilor.
Cu ajutorul nutriţionistului Luiza Pîrvu, am întocmit lista alimentelor bune pentru ochi, memorie, inimă, potenţă, piele şi păr.

ALIMENTE BUNE PENTRU MEMORIE
1. Cereale integrale. Fulgii de ovăz, pâinea sau pastele integrale sunt bogate în acid folic şi vitaminele B6 şi B12, care menţin sănătatea sistemului nervos central. „Un alt aliment bun pentru creier este soia, care conţine coline şi este un neurotransmiţător”, explică nutiţionistul Luiza Pîrvu.
2. Peşte gras. Acest tip de peşte conţine acizi graşi omega-3 şi fosfor, nutrienţi esenţiali pentru buna funcţionare a sistemului nervos central.
3. Seminţe de dovleac. Un pumn de seminţe pe zi asigură necesarul de zinc, nutrient vital pentru buna funcţionare a memoriei.
4. Afine. Aceste fructe micuţe şi închise la culoare sunt doldora de vitamina C, care creşte agilitatea mintală şi capacitatea de a face legături. „Ele sunt bune şi pentru vedere, graţie conţinutului de antocianine, care stabilizează peretele vascular”, adaugă nutriţionistul.

ALIMENTE BUNE PENTRU VEDERE

1. Morcovi şi alte legume oranj. Morcovii, caisele, pepenele galben conţin betacaroten, substanţe din categoria carotenoizilor, esenţiale pentru sănătate ochilor. „Betacarotenul este un precursor al vitaminei A, care asigură fotochimia vederii. În declanşarea senzaţiei vizuale, vitamina A se oxidează”, explică nutriţionistul.
2. Piept de pui sau curcan. Carnea slabă de pui sau curcan conţine niacină (vitamina B3), care încetineşte degenerarea maculară şi reduce riscul de apariţie a cataractei.
3. Lactate slabe şi ouă. Conţin riboflavină (vitamina B2), zinc şi luteină, care au acelaşi efect de protejare împotriva cataractei.
4. Legume verzi. Broccoli, ardeii verzi, loboda şi spanacul conţin cea mai mare cantitate de luteină şi zeaxentină, antioxidanţi care protejează ochiul de radicalii liberi.

ALIMENTE BUNE PENTRU INIMĂ

1. Somon. Despre somon se spune că este cel mai bun aliment pentru protejarea inimii. Bogat în acizi graşi omega-3, reglează tensiunea şi menţine vasele de sânge elastice, împiedicând formarea cheagurilor de sânge. Două porţii de somon pe săptămână scad risc de infarct cu o treime. Alte tipuri de peşte bun: macrou, ton, hering şi sardine.

2. Avocado. Conţine grăsimi monosaturate şi reglează nivelul de colesterol, îl scade pe cel rău şi îl creşte pe cel bun.

3. Nuci, alune, migdale şi ulei de măsline. Toate conţin grăsimi „bune”, mono şi polinesaturate, care menţin vasele de sânge sănătoase. „Un alt ulei bun este cel de sâmburi de struguri, care conţine o substanţă asemănătoare aspirinei”, precizează specialistul.

4. Ciocolată neagră. Bogată în resveratrol şi fenoli(flavonoizi), reglează presiunea arterială. Alegeţi sortimentele cu peste 70% conţinut de cacao.

ALIMENTE BUNE PENTRU POTENŢĂ

1. Stridii. Sunt cea mai bună sursă de zinc, nutrient-cheie în creşterea apetitului sexual şi stimularea producţiei de spermă. „Fludiul seminal conţien spermă. De aceea, un nivel scăzut de zinc a fost asociat cu o producţie scăzută de spermă”, explică nutriţionistul.
2. Ţelină. Ţelina este denumită „viagra naturală”, datorită conţinutului de androsteron, un hormon natural produs de bărbaţi, care se eliberează prin transpiraţie şi al cărui miros amplifică dorinţa sexuală a femeilor. În plus, are efect vasodilatator.
3. Miere. Mierea conţine vitamina B, care poate creşte nivelul de testosteron din sânge, hormon care creşte apetitul sexual atât la femei, cât şi la bărbaţi.
4. Ierburi şi condimente. Ceaiurile de iasomie, brânca ursului, ghimbirul şi ardeiul iute au efecte afrodisiace dovedite

ALIMENTE BUNE PENTRU PĂR ŞI PIELE

1. Fasole şi mazăre. Leguminoasele sunt bogate în proteine, care stimulează regenerarea părului, dar şi în zinc, fier şi vitamine din grupul B. Carenţele de vitamina B fac părul casant.

2. Citrice. Portocalele, grepfrutul şi mandarinele sunt bogate în vitamina C care ameliorează problemele pielii şi întârzie apariţia ridurilor. „Pielea conţine colagen, când pielea este agresată de frig sau radicalii liberi, în repararea ei se sintetizează colagen”, explică Luiza Pîrvu.
3. Carne roşie şi ouă. Lipsa de fier din alimentaţie usucă pielea. Cei cărora nu le place carnea roşie, pot consuma ouă. Alte alimente benefice pielii sunt cele bogate în omega-3- somon, seminţe, migdale, nuci.
4. Tomate. Roşiile sunt doldora de licopen, un antioxidant care menţine sănătatea pielii şi o protejează de acţiunera ultravioletelor. Alte surse de antioxidanţi sunt prunele (şi cel sucate), pepenele verde, caisele şi grepfrut roz.
Preluat dupa: EVZ.ro

You might also like More from author

Comments are closed.