Studiu: România, o destinație atractivă pentru turiștii care caută experiențe autentice, în mijlocul unor comunități tradiționale

traditiissRomânia poate fi o destinație atractivă pentru turiștii din generația Y (cei născuți între 1981 și 2000 – n.r.) care caută experiențe autentice în mijlocul unor comunități tradiționale, conform studiului Global hospitality insights: Top thoughts for 2015.

‘Turiștii din generația milennialls (generația Y — n.r.) și cei care au adoptat comportamentul acestora nu caută experiențele sau hotelurile preferate de părinții lor, ci sunt foarte atenți la costurile pe care și le asumă. Totodată, sunt mult mai concentrați pe experiențele trăite, fie că e vorba de o călătorie de agrement sau de business. România poate fi din această perspectivă o destinație atractivă pentru turiștii care caută experiențe autentice, în mijlocul unor comunități tradiționale. Pentru acești turiști, lipsa infrastructurii nu mai este un impediment, ci, dimpotrivă, o atracție, ei căutând destinații izolate de cotidianul aglomerărilor urbane’, spun reprezentanții companiei de consultanță.

Industria de turism și călătorii contribuie cu 9,5% la PIB-ul global, asigurând 266 de milioane de locuri de muncă, iar în România, această contribuție este de 5,1% din PIB, respectiv 33,1 miliarde de lei (9,9 miliarde de dolari), potrivit raportului Consiliului Mondial al Turismului (WTTC). Consiliul estima o creștere de 5,4% a contribuției totale a turismului la PIB în 2014, urmată de o rată medie de creștere de 3,8% pe an până în 2024, la 50,8 miliarde lei, arată documentul citat.

Potrivit acestuia, industria hotelieră cunoaște, la nivel global, un val de dezvoltare, inovație și creștere a cererii și se plasează într-o poziție excelentă pentru realizarea de noi câștiguri în cursul anului 2015, pe măsură ce infuziile proaspete de capital din noi zone geografice cresc numărul de jucători din această industrie și creează un context favorabil pentru achiziții.

‘Cu o creștere estimată de 3,9% în 2015, industria de turism și călătorii va deveni unul dintre motoarele importante de creștere de la nivel local, regional și global. Însă, pe măsură ce turismul înregistrează creșteri în toate segmentele — recreere și agrement, afaceri și de grup — destinațiile turistice vor fi nevoite să investească eficient și să implementeze strategii care să le poată ajuta să se diferențieze de ceilalți’, se arată în studiu.

Atât turismul de afaceri cât și cel de recreere și agrement s-au îmbunătățit constant în ultimii ani, revenindu-și după încetinirea globală înregistrată imediat după colapsul financiar din anii 2008-2009. Un număr important de noi unități hoteliere se vor deschide în 2015 iar, per ansamblu, industria are în plan, în prezent, o tranșă de circa 1,3 milioane de noi locuri de cazare.

Pe viitor, activitatea activitatea de fuziuni și achiziții (M&A) va fi impulsionată de dorința de creștere susținută a afacerilor, de valoarea strategică a tranzacțiilor și de disponibilitatea capitalului propriu și a finanțării în condiții favorabile. Volumul mai ridicat de capital care vizează valorificarea oportunităților imobiliare la nivel global va genera un context favorabil pentru încheierea de tranzacții.

‘Mai puțin înseamnă mai mult’, este abordarea cerută de generația Y (cei născuți între 1981 și 2000 — n.r.) și în ceea ce privește industria ospitalității. În 2015, generația ‘millennials’ (sau generația Y) va continua să aibă o influență semnificativă asupra modului în care industria hotelieră își va dezvolta oferta și asupra tipurilor de servicii pe care hotelierii le vor propune pentru clienții lor. (Sursa: AGERPRES)

You might also like More from author

Comments are closed.