Studiu: Ce produse BIO cumpără românii?

produse_bioConsumul de produse bio în România ajunge la mai putin de 0,5% din vânzările totale de alimente, în vreme ce în Austria sau Germania procentul este de 7-8%. De altfel, părinții din țările vestice au ajuns să își hrănească copiii aproape exclusiv BIO, în urma numeroaselor studii care confirmă disfuncții endocrine și neuronale majore la copii, cauzate de pesticide, fertilizanți si organisme modificate genetic. Mentalitatea aceasta este adoptată zilnic de mulți români, lucru care îi face extrem de mândri pe ”tovarășii” de la Republica BIO, primul magazin online ce comercializează în exclusivitate produse bio.

Românii sunt interesați în egală măsura de alimente și snack-uri BIO, dar și de cosmetice și detergenți, așa cum arată statisticile Republica BIO. Deși piața locală este încă departe de nivelul piețelor dezvoltate, putem vorbi de o evoluție pozitivă și sănătoasă datorată în primul rând creșterii semnificative a numărului de consumatori și a frecvenței de cumpărare, dar și a creșterii numărului operatorilor din sistemul agriculturii ecologice și a numărului de magazine. În jur de 1% din producția bio din țara noastră este consumată intern, restul fiind exportată în alte țări din vestul Europei și în SUA, unde este procesată.

Ca și tendință, motivația care generează consumul vine din ideea că aceste produse sunt sănătoase și gustoase și nu conțin substanțe chimice periculoase, ele începând să fie cumpărate în familie odată cu apariția unui copil. Cu toate acestea, un studiu realizat recent de MEDNET Marketing Research Center arată că doar o treime dintre respondenți au încredere că aceste produse ar fi mai sănătoase decât cele convenționale, jumătate le consideră scumpe, iar un sfert sunt de părere că totul este o invenție de marketing. Totuși, atunci când trec peste această barieră, românii tind să aleagă mărci de import, și nu pe cele locale.

”În momentul de față numărul consumatorilor crește și va crește și peste 10 și peste 20 de ani. Pentru a ajunge la convergența cu Germania și Austria (ca procent din valoare pieței de produse agroalimentare), piața bio din România trebuie să ajungă la câteva sute de milioane de Euro anual. Potențialul este uriaș, în Franța de exemplu se certifică anual 18.000 de operatori bio, iar potențialul suprafeței agricole bio din România este mult mai mare decât în Franța. Pe partea de legume-fructe, în următorii 10 ani piața se poate dubla în fiecare an. Facilitățile acordate de stat ar putea crește numărul producătorilor români de produse bio și ar ajuta la scăderea prețului produselor. E foarte simplu: cu cât se produce mai mult, prețul va scădea. Cu cât prețul va scădea, cu atât numărul de consumatori de bio va crește. Echipa și platformele tehnologice pe care le avem acum ne permit să livrăm zilnic sute de comenzi ”, adaugă Ciprian Stancu. (Integral pe fabricadecarne.ro)

You might also like More from author

Comments are closed.