Spune-mi ce mănânci şi-ţi spun cum trăieşti: Ce trebuie să ştiţi despre varza creaţă

Varza creaţă a evoluat din varza sălbatică, originară din sud-vestul Europei şi din regiunea mediteraneeană, dar acum s-a răspândit în toată lumea. Prin conţinutul de vitamina A, varza creaţă este o hrană sănătoasă pentru ţesuturi şi ţine la distanţă primele semne de bătrâneţe.

 

Efectele sale protectoare asupra sistemului nervos şi a stresului (deoarece este bogată în vitamine din complexul B-B2, B3, B5) au fost îndelung cercetate. De asemenea, această legumă foarte plăcută la gust are proprietăţile anticancerigene ale familiei cruciferelor, iar prin aportul foarte mare de betacaroten (385 mg ), dieta care conţine varză creaţă ajută şi acţiunea de detoxifiere a ficatului şi întăreşte puterea sistemului imunitar.

Pentru conţinutul modest de lipide, dieta cu varză este recomandată, frecvent, în diferite diete de slăbit. În 100 g de varză creaţă găsim doar 25 de calorii; în schimb predomină potasiul (270 mg) şi acidul folic (75 mg). Mai mult, varza creaţă contribuie la menţinerea sănătăţii inimii, a pielii şi a mucoaselor. Iată şi un lucru mai puţin ştiut-sporeşte nivelurile de energie din organism.

Reţeta săptămânii

Varză creaţă cu nuci

Timp de pregătire : 40 de minute
Calorii : 80/100g

Ingrediente: 5o g nuci, 2 linguri de ulei de măsline, 1 kg de varză creaţă, 100 ml apă sau supă de legume , o lingură de suc de lămâie, mărar.

Preparare: Rumeniţi sâmburii de nucă tăiaţi mărunt într-o tigaie uscată; după trei minute, luaţi tigaia de pe foc. Separat, într-o cratiţă încingeţi uleiul de măsline, adăugaţi varza creaţă tăiată fideluţă şi supa (sau apa). Acoperiţi cratiţa cu un capac şi lăsaţi-o să fiarbă timp de 20 de minute la foc mic. Apoi, adăugaţi nucile şi sucul de lămâie. Asezonaţi fiecare porţie cu mărar tocat mărunt. Se serveşte caldă.

 

Sursa: http://www.click.ro/lifestyle/sanatate/varza_creata-sanatate-evolutie-vitamina_0_1550845007.html#

You might also like More from author

Comments are closed.