Sfaturi şi remedii naturiste pentru o digestie uşoară de sărbători

Întotdeauna în perioada sărbătorilor există persoane care se confruntă cu diverse probleme digestive precum indigestie, balonare sau alergie alimentară. Fie că este vorba de cantitatea mâncării sau de calitatea acesteia, problemele digestive apar negreşit la persoanele care nu se pot controla în faţa unei mese pline.

Cu ocazia sărbătorilor de iarnă, toate familiile pregătesc mese mari şi îmbelşugate cu preparate tradiţionale. Pentru ca acest răsfăţ culinar să nu aibă însă efecte negative asupra sănătăţii, atunci când porniţi la cumpărături şi mai apoi, când preparaţi mâncărurile, este bine să ţineţi cont de câteva sfaturi care vă pot ajută să păşiţi cât mai sănătoşi în noul an.

Atunci când faceţi cumpărături pentru masa de sărbători, nutriţioniştii recomandă să cumpăraţi carne de porc numai din locuri autorizate şi să verificaţi ca aceasta să aibă ştampila de control sanitar-veterinar, pentru a elimina riscul îmbolnăvirii de trichineloză.

  „Carnea de porc proaspătă şi de calitate poate fi recunoscută după culoare şi consistenţă. Aceasta trebuie să fie trandafirie, să aibă o textură fermă, cu fibrele dense”, susţine lector dr. Lygia Alexandrescu, nutriţionist în cadrul clinicii Natural Silhouette. 

Potrivit specialistului, temperatura de păstrare a cărnii proaspete este cuprinsă între 0 şi 5 grade Celsius, însă, în cazul organelor, care sunt mult mai perisabile, aceasta trebuie să se încadreze între 0 şi 2 grade. 

Carne şi salate

Atunci când pregătiţi carnea de porc sau preparatele din carne de porc, nutriţioniştii recomandă să folosiţi grătarul sau cuptorul bine încins, astfel încât carnea să fie prelucrată termic suficient. Sarmalele trebuie făcute din carne proaspăt tocată, cu multă verdeaţă, plante aromate, orez brun şi cu mai puţină sare, mai ales că de cele mai multe ori sunt împachetate în varză murată.  

Carnea de porc nu se foloseşte doar la prepararea sarmalelor, ci la multe alte mâncăruri tradiţionale de Crăciun. Cu toate acestea, trebuie consumată în cantităţi moderate, alături de salate de legume proaspete cu multă clorofilă (varză, salată verde, rădăcinoase, andive sau varză murată). Aperitivele pot conţine preparate tradiţionale pe bază de carne, dar şi acestea trebuie servite alături de salate proaspete de sezon. 

  Cozonacul sau prăjiturile care vor desăvârşi masa de Crăciun se consumă cu moderaţie la cel puţin o oră după terminarea mesei. Atunci e bine să optaţi fie pentru o plăcintă, fie pentru o felie de cozonac sau una de tort şi nu pentru toate în acelaşi timp. „Nu asociaţi la aceeaşi masă sarmalele şi cozonacul, pentru că o astfel de asociere îngreunează peste măsură digestia”, susţine lector dr. Lygia Alexandrescu.

Între mese hidratarea se face cu apă plată şi ceaiuri neîndulcite, iar mersul pe jos trebuie să fie o prioritate după fiecare ospăţ.

Puţin şi des

Problemele digestive, precum hipoaciditatea, indigestia şi greaţa, nu trebuie ignorate pentru că, în timp, pot deveni surse ale bolilor intestinale şi stomacale. Cea mai simplă metodă de prevenire este respectarea unei alimentaţii echilibrate chiar şi în perioada sărbătorilor de iarnă.

„Pentru a preveni problemele digestive, este indicat să mâncăm puţin şi des, să nu abuzăm de alcool, să ne amintim să consumăm fructe şi legume întrucât organismul nu trebuie atacat cu grăsimi după perioada în care au fost consumate alimente de post”, explică dr. Carmen Nonn, medic specialist în medicină complementară în cadrul Laboratoarelor Fares Biovital. 

You might also like More from author

Comments are closed.