Seminţele, alunele, nucile sau castanele ajută la întărirea sistemului imunitar

Coapte sau crude, seminţele, alunele, nucile sau castanele sunt delicioase şi sănătoase. Specialiştii revistei “Libertatea pentru femei” susţin că aceşti sâmburi întăresc imunitatea, apără inima, pansează stomacul şi dau energie.

Miezul de nucă, deşi conţine multe calorii, este indicat în curele de slăbire, în cantităţi reduse (o mână de nuci pe zi), deoarece favorizează digestia. Datorită substanţelor proteice, zaharurilor şi mineralelor pe care le conţine, acest aliment reduce colesterolul, previne bolile coronariene, osteoporoza şi atacul cerebral.

Pont: Dacă ai nuci întregi, păstrează cojile după ce extragi miezul şi foloseşte-le pentru a prepara ceaiuri, mai ales dacă vrei să scapi foarte rapid de tuse.

Alunele de pădure protejează inima

Alunele de pădure au efect vasodilatator şi te protejează de bolile de inimă. Sunt recomandate copiilor anemici şi vârstnicilor, ca energizant, dar şi bolnavilor de TBC, de litiază renală sau de diabet (până la 30 g de alune pe zi, nesărate), pentru că reglează nivelul zahărului din sânge.

Pont: Pisează-le şi combină-le cu miere. Vei obţine un desert delicios şi sănătos.

Castanele, bune în convalescenţă

Bogate în amidon şi sărace în zahăr, castanele conţin calciu, fier, magneziu, mangan, zinc, potasiu, lecitină şi fosfor. Piureul păstrează în mare parte vitaminele castanelor crude şi poate fi consumat ca tonic general, nervos şi muscular, în convalescenţă, dar şi ca remediu pentru anemie, boli de stomac ori hemo- roizi.

Pont: Amestecat, în cantităţi egale, cu brânză de vaci şi cu miere, piureul de castane devine un excelent energizant.

Seminţele de floarea-soarelui dau energie

Protejează inima, ajută la buna funcţionare a rinichilor, a bilei, dar şi a circulaţiei sangvine în zonele periferice, datorită vitaminelor E şi B, cuprului, zincului şi fierului pe care le conţine. În plus, fibrele previn problemele digestive.

Pont: Zincul şi fierul din compoziţia seminţelor întăresc sistemul imunitar şi te ajută să faci faţă oboselii. Fisticul prăjit şi sărat e interzis hipertensivilor sau celor cu probleme renale. Le poate agrava boala.

Migdalele, depozit de minerale

Aceşti sâmburi sunt o sursă de vitamine şi de minerale, conţinând magneziu şi cupru. Echilibrează nivelul calciului în organism, protejând oasele şi sistemul nervos, ajută la scăderea colesterolului, normalizează tensiunea arterială şi hrănesc pielea.

Pont: O mână de migdale reprezintă cea mai bună gustare în curele de slăbire, pentru că inhibă foamea.

Seminţele de dovleac ajută circulaţia

Dovleacul conţine grăsimi bune pentru organism, vitaminele E şi C şi betacaroten. În plus, seminţele lui, consumate simple sau în salate, sunt recomandate cardiacilor, pentru că reglează colesterolul, dar şi bolnavilor de rinichi sau celor cu probleme hepatice.

Pont: 20 g de seminţe de dovleac pisate, amestecate cu 100 ml de apă şi puţin zahăr, stimulează lacta- ţia mamelor.

Fisticul reglează glicemia

Aceşti sâmburi, vedete în industria dulciurilor, conţin un procent important de luteină (un antioxidant care opreşte depunerea colesterolului pe artere, principala cauză a atacului de cord). Mai mult, reglează glicemia, aşa că poate fi consumat crud, după carbohidraţi.

Pont: Fisticul prăjit şi sărat e interzis hipertensivilor sau celor cu probleme renale. Le poate agrava boala. Sursa: libertatea.ro

You might also like More from author

Comments are closed.