Secretele prunelor: Ce beneficii deosebite ne aduce consumul de prune?

Considerata de multi ca fiind un “fruct al saracului”, pruna poseda – in randul fructelor – proprietati unice si, mai ales, foarte valoroase pentru sanatatea noastra.
Despre ce calitati este vorba?

1) Resveratrolul din prune ne mentine tineri si sanatosi pana tarziu.

Acest fruct contine pigmenti antioxidanti in concentratii ridicate, un loc aparte fiind ocupat de resveratrol (considerat de catre unii specialisti ca fiind cel mai puternic antioxidant; “traditionalistii” claseaza vitamina C in fruntea antioxidantilor). Resveratrolul protejeaza inima (si intregul sistem cardiovascular), scade riscul de cancer, scade probabilitatea de aparitie a bolii Alzheimer si este foarte eficient in prelungirea duratei vietii active.
Singurele fructe care concureaza prunele la capitolul “pigmenti antioxidanti” sunt strugurii si mai ales fructele de padure.

2) Prunele sunt bogate in zaharuri si alte substante care ne dau energie.
Adica mai bogate in zaharuri fata de majoritatea celorlalte fructe (intrecute fiind de catre bananele bine coapte si de catre unele soiuri de struguri). Impreuna cu vitamine din complexul B (si aici prunele stau mai bine decat multe alte fructe) si cu pro-vitamina A din prune, acestea tonifica sistemul nervos central si il ajuta sa treaca mai bine peste provocari iesite din cotidian (examene, proiecte importante etc.)
De asemenea, zaharurile si vitaminele B din prune sustin capacitatea de efort muscular.

3) Prunele ne tonifica inima mai bine decat alte fructe.
Pe langa resveratrol si zaharuri, prunele contin si destul de mult potasiu (cam 72% din concentratia medie specifica bananelor). Acest trio magnific (resveratrol – zaharuri – potasiu) face din prune un aliment ideal pentru sanatatea si tonusul inimii.

Atentie:
In perioadele de canicula, consumati prune in cantitati mici. Prunele ne sunt de mare ajutor atunci cand vremea incepe sa se raceasca.
De ce canicula si prunele nu formeaza tocmai combinatia perfecta?
Urmare a continutului ridicat de zaharuri, a apei si a fibrelor din prune, aceste fructe au un efect laxativ destul de puternic. De aceea, trebuie sa luam in calcul riscul deshidratarii la care prunele pot sa conduca daca sunt consumate in cantitati insemnate pe vreme caniculara.

Liviu Deculescu

You might also like More from author

Comments are closed.