Sanatatea ta: 7 Aliati de nadejde impotriva asteniei de toamna

TonicPrincipalii factori care conduc toamna la astenie sunt racirea vremii si scurtarea intervalului de lumina. Dispui, insa, de solutii pentru a-ti mentine, in plina toamna, un tonus de vacanta. Important este sa iei masuri concertate, pe mai multe planuri: ajustarea alimentatiei nu este, de una singura, suficienta.

 

Ce ar trebui sa faci ca sa spui “Nu!” asteniei?

1) Mananca alimente bogate in vitamine, acordand o atentie speciala vitaminei C. Aceasta are efect energizant si te protejeaza de raceli. “Vedetele” toamnei sunt ardeii rosii (in special capia si gogosarii), conopida si varza rosie.

2) Ajusteaza, in weekend-uri, modul de alocare a timpului liber pe activitati, in favoarea miscarii. Toamna si primavara sunt anotimpurile cele mai potrivite pentru activitatile sportive in aer liber.

3) Obisnuieste-te ca dimineata si seara sa mananci mai mult hrana calda.

4) Culca-te mai devreme. Ca sa reusesti acest lucru, fa schimbarea gradual.

5) Este momentul sa consumi mai multe grasimi. Atentie insa: pastreaza cantitatea de grasimi nesanatoase (sau redu-o, daca este cazul), si creste-o doar pe cea de grasimi bune – nuci, uleiuri extravirgine in stare cruda etc.

6) Doar fiindca a venit toamna nu inseamna ca in weekend-uri trebuie sa ramai acasa. Mai cu seama daca locuiesti intr-un oras poluat, “evadeaza” ori de cate ori ai posibilitatea intr-o zona cu aer curat.

7) Consuma, seara (si indeosebi in serile mai reci), putina miere cu paine. Mierea furnizeaza energie intr-un mod sanatos (mai lent decat zaharul) si potenteaza starea de bine.

You might also like More from author

Comments are closed.