Sanatate. Cele mai bune alimente pentru corpul tău, din cap până-n picioare

Pentru fiecare parte a corpului, specialiştii recomandă anumite substanţe nutritive ce pot fi asimilate din alimente pe care le găsim pe tot parcursul anului. Eficienţa lor a fost dovedită de mai multe cercetări de-a lungul timpului.

Pentru păr – seminţele de dovleac

Acestea conţin zinc, un mineral esenţial care combate problema pierderii excesive a părului, mai ales în acest sezon.

Este suficient să incluzi în dieta zilnică o lingură de seminţe decojite de dovleac, spune medicul Francesca Fusco, de la Centrul Medical Mount Sinai din New York, citată de washingtonpost.com.

Pentru creier – peşte oceanic

Somonul, tonul, sardinele şi merluciul se numără printre cei mai buni peşti oceanici, bogaţi în acizi graşi Omega 3. Aceste grăsimi îmbunătăţesc funcţionarea creierului şi îl protejează împotriva deteriorării celulelor nervoase odată cu înaintarea în vârstă, prevenind afecţiuni cum este maladia Alzheimer. Ghidurile de nutriţie din SUA recomandă două porţii de 150 de grame de peşte oceanic pe săptămână.

Pentru ochi – gălbenuş de ou

Luteina din compoziţia gălbenuşului de ou protejează ochii de problemele care pot apărea odată cu înaintarea în vârstă, precum cataracta, glaucomul şi degenerescenţa maculară (o afecţiune a retinei). Specialiştii de la Universitatea din Massachusetts spun că nici nu trebuie să ne facem griji cu privire la efectul negativ al gălbenuşului asupra nivelului de colesterol. Potrivit lor, putem consuma fără probleme un ou cu tot cu gălbenuş pe zi fără consecinţe negative, mai ales dacă îl mâncăm dimineaţa.

Pentru inimă – cartofi copţi

Nu mai este un secret pentru nimeni că potasiul reduce riscul de boli cardiovasculare, mai ales dacă, în paralel, se reduce aportul de sodiu (sare). Specialiştii recomandă să aducem în corp prin alimentaţie aproximativ 4.700 de miligrame de potasiu pe zi. Un cartof copt mic are 738 de miligrame din acest mineral.

Pentru plămâni – broccoli

Principalul inamic al sănătăţii plămânilor este cancerul pulmonar, unul dintre cei mai mari ucigaşi în rândul bărbaţilor. De aceea, specialiştii recomandă să mâncăm zilnic broccoli, un aliment care conţine o cantitate importantă de antioxidanţi puternici în lupta anticancer.

Pentru stomac – ghimbirul

Orice tip de greaţă, de la răul de mişcare, la greţurile matinale ale gravidelor, poate fi combătut cu ajutorul ghimbirului, spun specialiştii. Un gram de pudră de ghimbir este suficient pentru a reduce starea de greaţă şi senzaţia de vomă.

Pentru colon – fasole şi mazăre

Leguminoasele, cum sunt fasolea şi mazărea, conţin o cantitate considerabilă de fibre alimentare, principalii aliaţi ai sănătăţii colonului. Specialiştii recomandă zilnic un aport de 25 de grame de fibre pentru femei şi 38, pentru bărbaţi. 100 de grame de boabe de fasole neagră conţin aproximativ 8,7 grame de fibre alimentare.

Pentru unghii – carne de vită

Una dintre cele mai importante surse de fier, principalul mineral necesar pentru sănătatea unghiilor, este carnea de vită. De asemenea, fierul este esenţial pentru prevenirea anemiei feriprive. Necesarul zilnic de fier este mai mic pentru bărbaţi, de 8 miligrame, iar pentru femei este de peste două ori mai mare, de 18 miligrame. 100 de grame de carne de vită conţin puţin peste 4 miligrame de fier.

You might also like More from author

Comments are closed.