Rozmarinul ajută la digerarea grăsimilor

Tu cu ce condimentezi carnea, cu ceapă, usturoi şi piper? Se poate şi mai bine de atât: adaugă cimbru, rozmarin, susan sau coriandru. Aceste condimente dau o savoare aparte bucatelor şi au multe beneficii pentru sănătate. Specialistul Libertăţii, doctor Elena Mihai, ţi le prezintă pe fiecare în parte.
Cimbrul

  •     conţine timol, un ulei esenţial cu puternic efect antiseptic, antibacterian şi antioxidant, care combate infecţiile de la nivelul gâtului, tusea, bronşita şi astmul, dar şi infecţiile renale
  •     te scapă de crampe abdominale şi deranjamente intestinale
  •     previne gastrita.

Susanul

  •     are proprietăţi antiinflamatoare (acestea îl recomandă în special celor care suferă de artrită reumatoidă)
  •     ajută la digerarea grăsimilor şi a glucidelor
  •     menţine sănătatea oaselor (e recomandat în dieta persoanelor care au osteoporoză)
  •     reglează tensiunea arterială
  •     combate insomnia şi durerile de cap
  •     ajută digestia, prin conţinutul bogat în fibre
  •     asigură sănătatea inimii.
  •     condimente din grădină bune pentru sănătate

Coriandrul

  •     are efect diuretic
  •     ajută digestia şi previne stările de greaţă
  •     distruge Salmonella şi E.coli, două dintre cele mai agresive bacterii ce provoacă toxiinfecţii alimentare
  •     alină durerile musculare
  •     tratează diabetul
  •     asigură sănătatea inimii şi a vaselor de sânge.

Rozmarinul

  •     calmează cefaleea, durerile menstruale şi pe cele produse de digerarea dificilă a grăsimilor
  •     regenerează podoaba capilară
  •     fortifică organismul (de aceea, este recomandat în mod deosebit în perioadele de convalescenţă)
  •     susţine funcţionarea inimii, stimulează memoria şi te ajută să îţi controlezi emoţiile
  •     combate procesele de îmbătrânire prematură
  •     dă energie şi o stare de optimism.

You might also like More from author

Comments are closed.