ROMÂNII NU MAI SUNT INTERESAȚI DE MONITORUL PREȚURILOR

Românii şi-au pierdut interesul pentru platforma “Monitorul preţurilor”, unde sunt afişate preţurile reţelelor de retail. Numărul de utilizatori unici a scăzut la 20.000 pe zi, de la aproape 2 milioane la lansare.

Platforma “Monitorul preţurilor”, unde sunt afişate preţurile practicate de magazinele Mega Image, Lidl, Kaufland, Selgros, Carrefour, Penny şi Profi, a înregistrat în primele două zile de la lansare, în 24 şi 25 noiembrie 2016, peste 1,95 de milioane de utilizatori unici pe zi, în timp ce în prezent numărul mediu a ajuns la doar 20.000 de utilizatori pe zi, arată datele transmise la solicitarea News.ro de Consiliul Concurenţei, care se ocupă de administrarea platformei.

“Acesta este primul proiect care reuneşte autorităţile statului – Consiliul Concurenţei şi Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor- şi mediul privat, adică comercianţi, AC Nielsen, asociaţia GS1. Aplicaţia a stârnit interes la nivelul Uniunii Europene şi Autoritatea de Concurenţă din Austria ne-a solicitat detalii despre proiect”, a declarat, pentru News.ro, preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu.

Platfoma cuprinde până la 128 de produse din 64 de categorii şi este un proiect pilot care se desfăşoară doar în Bucureşti. Datele sunt raportate de peste 300 de unităţi din Bucureşti şi Ilfov.

Consiliul Concurenţei a demarat acest proiect deoarece intenţionează că crească concurenţa între retaileri, ceea ce ar putea genera o scădere a preţurilor.

Proiectul “Monitorul preţurilor” trebuia să fie demarat încă din 2015 şi este incomplet şi după lansare, deoarece conţine prea puţine categorii de produse, iar reţeaua Selgros a refuzat să transmită preţurile.

Pe platformă sunt disponibile 64 de categorii de produse, dar lipsesc produse de bază precum fructele şi legumele proaspete sau produse de sezon precum carnea de miel.

Lista de produse a fost stabilită împreună cu compania AC Nielsen România, pe baza expertizei acesteia în studierea pieţei.

“Lista cuprinde produse reprezentative pentru coşul de consum săptămânal şi, cel puţin în această fază a proiectului, nu este <<personalizată>> pe specificul fiecărei sărbători”, a subliniat Chiriţoiu.

Consiliul Concurenţei intenţionează să extindă proiectul în sensul includerii mai multor magazine din toata ţara şi mai multor categorii de produse. În plus, frecvenţa de încărcare a datelor va creşte, astfel încât să nu existe niciun fel de întârziere faţă de preţurile reale de la raft.

“După trei luni de la lansarea proiectului, noi am organizat o întâlnire cu toţi comercianţii implicaţi şi reacţia a fost constructivă şi sperăm să colaborăm la fel de bine şi în continuare”, a mai spus Chiriţoiu.

Consiliul Concurenţei a lansat în 24 noiembrie 2016 platforma “Monitorul preţurilor”, unde sunt afişate preţurile practicate de magazinele Mega Image, Lidl, Kaufland, Selgros, Carrefour, Penny şi Profi pentru minim cinci produse care fac parte din coşul zilnic al consumatorilor români.

Pentru a utiliza platforma, consumatorii trebuie să intre pe www.monitorulpreturilor.info, după care trebuie să selecteze zona Bucureşti, iar apoi să aleagă unul dintre sectoare.

Proiectul „Monitorul preţurilor”, care trebuia lansat în 2015 potrivit estimărilor iniţiale înaintate de autoritate, a fost contestat de la început de către unii retaileri, care au motivat că imaginea lor poate fi afectată dacă vor fi introduse preţuri greşite pe platformă şi că preţurile pot varia de la un magazin la altul sau de la un oraş la altul.

De asemenea, retailerii au obiectat că preţurile la unele produse pot fi modificate de la o zi la alta în magazine sau chiar în aceeaşi zi şi că este dificilă actualizarea în timp real pe platformă.

You might also like More from author

Comments are closed.