România are nevoie de un brand de ţară ca să îşi poată promova vinurile

vinuri_pastiÎn 9 aprilie 2015, la sediul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) a avut loc o dezbatere privind unicitatea vinurilor românești, sub coordonarea specialistului în vinuri Marinela  Vasilica Ardelean, consilier personal al ministrului Agriculturii.

Prin această întâlnire, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale a deschis seria dezbaterilor care vor conduce la crearea unui brand la nivel național pentru vinurile românești, care se bucură, datorită creșterii dinamice a calității, de recunoaștere la nivel internațional, fiind premiate la concursurile de profil din întreaga lume. Astfel, MADR a adunat la aceeași masă reprezentanți ai producătorilor, ai asociațiilor de profil, somelieri, profesioniști din marketing și promovare, precum și ai societății civile. Aceștia au fost invitați de către Marinela Vasilica Ardelean să răspundă la câteva întrebări cu privire la unicitatea vinurilor românești.

„Ne-am mai întrebat vreodată dacă vinurile noastre sunt unice? Sau dacă vinurile românești au ceva în plus față de cele străine? De ce un consumator ar trebui să aleagă un vin românesc și nu unul dintr-o altă țară?”,  i-a întrebat specialistul în vinuri pe invitați.

Răspunsurile participanților au vizat numeroase aspecte, iar ideea conturată a fost că este nevoie de crearea unui brand național, care să susțină promovarea vinurilor românești atât peste hotare, cât și în țară, la adevărata lor valoare. Un prim pas în acest sens va fi promovarea unor vinuri obținute din soiuri tradiționale românești la expoziţia universală „Expo Milano 2015”, ce se va desfăşura pe o durată de șase luni, în perioada 1 mai – 31 octombrie 2015, printre care amintim Feteasca Neagră (Dealu Mare), Șarba (Dealurile Moldovei), Băbeasca Neagră (Colinele Dobrogei), Busuioaca (Podișul Moldovei), Feteasca Regală (Podișul Transilvaniei).

You might also like More from author

Comments are closed.