Prunele uscate – sănătate pentru oase

Mâncaţi prune uscate dacă vreţi să aveţi oase sănătoase, ne îndeamnă oamenii de ştiinţă de la Florida State University care atrag astfel atenţia asupra unei metode simple şi „gustoase” de a ne menţine în formă.
Potrivit experimentelor efectuate, marile beneficiare ale dietei pe bază de prune uscate sunt femeile aflate la (pre şi post) menopauză, despre care se ştie că sunt predispuse osteoporozei.
Specialiştii au ţinut sub observaţie un grup de 55 de femei care timp de 1 an au consumat 100 de grame de prune uscate (circa 10 prune) zilnic şi un grup de control format din 45 de femei cărora li s-au servit zilnic 100 de grame de mere uscate. 

Toate femeile au primit, pe lângă fructele uscate, şi câte 500 de miligrame de calciu şi 400 iu de vitamina D zilnic.

Femeile care au consumat prune uscate s-au dovedit, după 1 an, a avea un nivel normal al densităţii osoase, comparativ cu cele care au primit mere uscate.

„De-a lungul carierei mele am testat efectele mai multor fructe, printre care smochine, curmale, căpşuni şi stafide, însă niciunele dintre acestea nu s-au dovedit la fel de benefice pentru densitatea osoasă precum prunele uscate”, a explicat Bahram H. Arjmandi, profesor la Florida State University.

Care este explicaţia? Ei bine, dr. Arjmandi susţine că prunele uscate au o capacitate mai mare decât orice alte fructe de a opri resorbţia osoasă, fenomen de altfel normal la oricare dintre noi pe  măsură ce îmbătrânim.

Autor: Elena Nistor

You might also like More from author

Comments are closed.