Produs de Cluj: Un succes printre expozanții Grune Woche de la Berlin

Peste 400 de mii de berlinezi au vizitat standul amenajat de Asociaţia Produs de Cluj la Grune Woche, Expoziția pentru industrie alimentară, agricultură și horticultură, Săptămâna Verde, de la Berlin. La acest eveniment, Asociaţia a fost prezentă cu cinci parteneri locali, respectiv trei producători şi doi artizani.

Desfăşurată între 15 şi 24 ianuarie şi reunind peste 1160 de expozanţi din 65 de ţări, Grune Woche a atras şi de această dată un public larg din Germania, dar şi din ţările vecine. Expozanţii clujeni s-au alăturat celorlalţi şapte producători români prezenţi la cel mai important târg din Europa din domeniul industriei alimentare şi agriculturii.

Asociaţia Produs de Cluj fost prezentă la târgul de la Berlin la invitaţia Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) şi a Camerei de Comerţ şi Industrie Româno-Germană. Pentru această entitate, aflată sub autoritatea Consiliului Judeţean, este a doua participare consecutivă cu stand propriu la acest târg. Spre deosebire de anul trecut, când au participat doar întreprinzători din domeniul apiculturii şi ai produselor realizate pe bază de lavandă, în 2016 la Berlin au fost prezenţi doi dintre cei mai reprezentativi artizani locali. Astfel, pe lângă mierea de albine şi produsele apicole pe bază de miere, polen şi propolis, produse provenite din Stupina Dapis Transilvania şi cea familiei Sătmar din Chiuieşti, şi produsele pe bază de lavandă ale Gabrielei Culda, vizitatorii au avut ocazia să achiziţioneze costume populare din zona Clujului şi a Munţilor Apuseni, precum şi obiecte decorative sculptate în lemn, realizate de Iulia şi Ioan Morar.

Grune Woche este considerată a fi o bună oportunitate nu doar pentru vânzare, ci şi pentru promovarea produselor şi stabilirea de noi contacte de afaceri. De reţinut faptul că un sfert dintre vizitatorii expoziţiei, respectiv 100 de mii, au fost reprezentanţi ai companiilor şi instituţiilor care au ca specialitate industria alimentară, agricultura şi horticultura. Ediţia din acest an a expoziţiei s-a desfăşurat pe 118 mii mp, şi, potrivit estimărilor oficiale, fiecare dintre cei care i-au trecut pragul au făcut cumpărături de 121 de euro.

.

You might also like More from author

Comments are closed.