Prodlacta va exporta chefir şi sana în Germania

lapteugerCompania braşoveană Prodlacta, controlată de omul de afaceri moldovean Vladimir Jardan, va exporta iaurturi către o reţea de magazine din Germania şi are în plan să pătrundă şi pe alte pieţe străine. În prezent compania trimite în Republica Moldova un sfert din producţie.

„În Moldova exportăm produse din toată gama, iar în Germania urmează să trimitem produse din gama acidofile – chefir, sana şi lapte bătut”, a spus Victor Cibotaru, directorul general al producătorului de lactate.
Potrivit acestuia, compania intenţionează să pătrundă şi pe alte pieţe străine, însă baza rămâne piaţa locală. „Pe piaţa românească compania îşi distribuie produsele pe toate canalele, de la retaileri tradiţionali, la marile lanţuri de magazine, precum şi în sistemul HoReCa“, a afirmat directorul general.

Societatea deţine şi o reţea de zece magazine proprii în Braşov, deschise anul acesta şi în 2013. Prodlacta nu este singurul producător local de lactate care îşi vinde produsele şi prin intermediul magazinelor proprii, al căror avantaj este acela că asigură o sursă sigură de lichiditate. Prodlacta a ieşit din insolvenţă în luna mai a anului trecut, după ce pierderile cumulate în anii anteriori au determinat compania să îşi declare insolvenţa în 2011.

„Intrarea pe piaţă este mai dificilă după perioada pe care am traversat-o, însă compania va continua să îşi crească afacerile şi are ca ţintă pentru anul viitor trecerea pe profit”, a spus Cibotaru. Compania a încheiat primul semestru cu afaceri de 18,1 milioane de lei (4,1 milioane de euro), în creştere cu 57% faţă de rulajul obţinut în perioada similară a anului trecut. Pierderile producătorului de lactate s-au diminuat uşor, la circa 4 milioane de lei (900.000 euro).

Unul dintre obiectivele conducerii Prodlacta este creşterea cifrei de afaceri la circa 20 milioane de euro până în anul 2015, prin încheierea de contracte cu toate lanţurile de magazine din ţară şi prin creşterea capacităţii de producţie. „Prodlacta a făcut în ultimul an investiţii în procesul de producţie în sensul că s-au cumpărat echipamente noi şi s-a lărgit baza de produse. Problema noastră a fost lichidarea «locurilor înguste» (linii cu o capacitate de producţie mai redusă care duce la folosirea incompletă a celorlalte verigi din lanţul de producţie – n.red.)“, a spus Cibotaru. (Integral pe bizbrasov.ro)

You might also like More from author

Comments are closed.