Primul cioban din industria publicității, Ghiță, a dus faima comunei Jina în toată România

ciobanulghita

Primul cioban din industria publicității din România, Ghiță Dănulețiu, zis și Ghiță Ciobanul, dintr-o reclamă la o importantă companie de telefonie mobilă, a reușit să ducă faima comunei Jina din Mărginimea Sibiului în toată țara, fapt realizat până acum doar de președintele Traian Băsescu și de fostul prim-secretar de la Sibiu Nicu Ceaușescu, după cum susține edilul local.

„Ghiță este un om de al nostru, dintr-o familie de crescători de animale, oameni de mijloc, care stau destul de bine, au tot ce le trebuie. S-o nimerit de au apărut aceștia la el, cu reclama. Reclamă mai mare pentru Jina o fost numai când o fost președintele Băsescu la noi și pe timpul lui Nicu Ceaușescu, care venea cel mai mult din Mărginime la noi la Jina, pentru că îi plăcea foarte mult aici”, a declarat  primarul localității sibiene, Iancu Beschiu.

Celebrul deja Ghiță Ciobanul este un cioban prietenos din vârful muntelui, conectat la toate rețelele mobile din România.

„Bună ziua. Mă scuzați, e cineva care îmi face poze acum, vă sun eu în cinci minute. Zilnic mă caută lumea de peste tot. Acum m-o văzut cineva pe drum și s-o întors și mi-a zis: „tu ești” și a venit să facă poze”, așa a început dialogul cu Ghiță Ciobanul care din septembrie, de când s-a publicat primul spot cu el și a apărut pe panourile publicitare din toată țara, a reușit să se împrietenească pe facebook cu 363.856 de români din toată lumea. El a explicat că are nu doar un telefon, ci trei, pe toate rețelele mobile din țară.

Adevăratul Ghiță este un tânăr de 28 de ani din Jina, este însurat și are o fetiță de șase luni. Modest și cu mult calm, scump la vorbă, primul cioban din industria celebrității din România este un om de modă veche. Deși are trei telefoane mobile, cont de facebook și, mai nou, o tabletă primită în dar de la compania de telefonie pentru care face reclamă, Ghiță se consideră un om bogat, dar nu datorită turmelor de oi sau banilor făcuți din publicitate: Avem ce ne trebuie. Nu știu ce înseamnă pentru alții bogăția, eu zic că pentru un om ca să fie bogat trebuie să aibă suflet”.

Jinarul Ghiță Dănulețiu a ajuns cu oile sale cu tot în industria publicității, cu recomandare. În urmă cu câțiva ani, a fost surprins în câteva cadre de un un fotograf cu care a ținut legătura și care acum l-a recomandat celor care au realizat reclamele. Astfel, o echipă de filmare a urcat sus pe muntele din Jina unde s-au realizat spoturile cu Ghiță. Acum, după cele două spoturi publicitare, Ghiță Ciobanul așteaptă vizitatorii la stâna sa din Jina, dar și să fie filmat din nou. Pentru că urmează să-l revedem pe Ghiță Ciobanul și în alte spoturi pentru promovarea companiei de telefonie mobilă.Ghiță Ciobanul spune că este un om care, înainte să apară în spotul publicitar, se uita la reclame, la meciuri de fotbal și la emisiunea „Viața satului”. Ghiță recunoaște că înainte să devină celebru deși avea cont de facebook, nu-i dădea importanță: „Nu mă știa atâta lume înainte și nu am umblat atâta pe facebook, pentru că nu mă interesa”.

Din reclamă, știm că Ghiță își păzește stâna cu un câine care-i stă alături și cu aplicația anti-țânțar pe smartphone. Realitatea e că Ghiță Ciobanul este printre puținii ciobani conectați la tehnica modernă, dotați cu tabletă și telefoane mobile. De fapt, Ghiță Ciobanul este printre puținii ciobani autentici rămași în România. Spre deosebire de el, majoritatea tinerilor care practică această meserie preferă să plece la muncă în străinătate și au lăsat oile din România pentru a câștiga euro în afară. Dintre ciobanii rămași, puțini mai sunt cei care au moștenit meseria din tată-n fiu, după cum a precizat Marcel Andrei, președintele Sindicatului Național al Crescătorilor de Ovine și Caprine din România.

Întrebat câți ciobani păzesc oile fiind dotați cu telefoane, tabletă conectată la internet, ca să-și verifice contul de facebook, Marcel Andrei a explicat că așa ceva nu există în realitate. „Va trebui să-și ia laptopuri, să le instaleze pe măgari, ca să le dăm utilitate și măgarilor. Cine are timp de așa ceva? Noi nu mai avem forță de muncă, nu mai avem cu cine mulge oile. Asta e realitatea tristă. Nu mai vor să fie ciobani, pentru că e o muncă care nu e normată, zi, noapte, nu ai sărbătoare. Tineretul nu mai vine, pleacă afară”, a spus acesta.

Mai mult, liderul de sindicat al crescătorilor de oi și capre din România susține că nu-i place reclama cu Ghiță Ciobanul pentru că, argumentează el, „e ceva artificial, e un pic forțată”. „Nu îmi place reclama, pentru că e ceva artificial, e un pic forțată treaba. Dimineața ciobanii mănâncă mămăligă, bulz cu lapte, ceapă, slănină. Când e frig, ca acum, se încălzește un sloi de oaie în ceaun, pentru că din ceaun mănâncă toată lumea”, a spus Marcel Andrei.

Potrivit acestuia, deși un cioban este plătit în România cu salarii cuprinse între 1.000 și 2.000 de lei lunar, net, plus mâncare, băutură și țigări, este foarte greu să mai găsești un cioban adevărat. În județele Timiș și Sibiu a apărut chiar traficul cu ciobani, practicat de unii taximetriști. Astfel, proprietarii de oi care nu au ciobani angajează fără să verifice așa-numiți ciobani aduși cu taxiul, pentru care plătesc pe loc chiar și 500 de lei taximetristului. După maxim o săptămână, cel care pretinde că este cioban își sună prietenul taximetrist, îi spune unde se află pe câmp și fuge cu taxiul, lăsând turma în paza câinilor și a măgarilor de la stână.

„Tot felul de pușcăriași fugiți au ajuns ciobani. A mai apărut un fenomen. Cum sunt traficanții de carne vie, de femei, au apărut traficanții de ciobani. Și asta o fac taximetriștii. Îl ia, mi-l aduce mie, mi-l vinde cu 300, 500 de lei. Cum e criză, crescătorul se bucură de el, după o săptămână dispare, că se înțelege cu șoferul. Pe urmă, îl ia și îl vinde la altul. Se sună, se înțeleg între ei. E un stil de a face bani pentru unii. Vă dați seama unde am ajuns”, spune președintele Sindicatului Național al Crescătorilor de Ovine și Caprine din România.

Într-o țară cu 9 milioane de oi declarate oficial, în care transhumanța încă se mai practică, dar mai nou și traficul de ciobani, Ghiță Ciobanul, personajul din reclama difuzată aproape pe toate posturile de televiziune, reușește, în tihnă, să fie principala atracție turistică din Mărginimea Sibiului, zonă de unde provine bine cunoscuta brânză de Sibiu. (Sursa: AGERPRES)

You might also like More from author

1 Comment

  1. meciuri live says

    Aici am citit ceva tare despre sport. Ai o pagina web impresionanta pentru informatii Sportive.

    Mult Succes!

Comments are closed.