POSTUL NEGRU, dieta care ține și kilogramele, și cancerul la distanță

Cheia menţinerii greutăţii optime, dar şi a prevenirii cancerului poate fi un regim similar cu cel al oamenilor primitivi. Postul intermitent, o dietă la modă în SUA şi în Marea Britanie, presupune alternanţa între perioadele în care mâncaţi normal cu cele în care nu puneţi nimic în gură. Asta înseamnă să săriţi peste o masă sau chiar să nu mâncaţi deloc timp de 24-48 de ore.


Pentru începători, se recomandă pauze de minimum 8-12 ore (între micul dejun şi cină aveţi voie să beţi doar apă), însă „avansaţii” ajung la performanţa de a mânca după regula „o zi da, o zi nu”. Cu toate acestea, dieta nu se adresează oricui, ci doar celor care au exclus din alimentaţia lor junk-food-ul, dulciurile şi grăsimile în exces. De asemenea, e contraindicată în gastrită, ulcer sau diabet.

O variantă de post intermitent, promovată de doctorul Michael Mosley, un susţinător al dietei, e cea de tip 5:2. Asta înseamnă că timp de cinci zile pe săptămână mâncaţi normal (până la 2.000 de calorii pe zi), iar două zile doar alimente care însumează 500-600 de calorii. „Varianta ideală la care am ajuns este: 300 de calorii la micul-dejun şi 300 de calorii la prânz”, spune medicul britanic.

Micul-dejun era compus din ouă fierte şi o felie subţire de bacon, ceai verde, cafea neîndulcită, iar la prânz pui sau peşte la grătar şi diferite garnituri cu legume. „Este incredibil cât de puţine calorii conţin legumele şi cât pot fi de delicioase când ţi-e foame”, spune Mosley, care după şase săptămâni de post, avea deja analize mai bune.

Sfat: tăiaţi din cină!

Medicii români nu privesc cu ochi bun acest regim alimentar. „Nu cred că pauzele alimentare ajută la scăderea nivelului glicemiei, din contră, neregularitatea meselor e o cauză a diabetului. Dimineaţa, avem nevoie de energie şi e o prostie să nu mănânci micul-dejun. Prânzul e şi el important.

Problema e că, tradiţional, prânzul la români este compus din felul unu şi felul doi, eventual şi desert, ceea ce nu e în regulă. La cină nu mai avem nevoie de multe calorii (doar 20% din numărul de calorii zilnice). Să faci pauze atât de mari nu mi se pare în regulă”, spune nutriţionistul Bogdan Guinea.

Sursa: http://www.evz.ro/detalii/stiri/postul-negru-dieta-care-face-furori-in-vest-1018376.html

You might also like More from author

Comments are closed.