Pontul nutriţionistului. Dovleacul reglează glicemia şi colesterolul

Prezent pe mesele noastre în fiecare toamnă, copt sau fiert, gătit ca supă sau plăcintă, pentru gustul său deosebit şi numeroasele proprietăţi nutritive, dovleacul este o importantă sursă de vitamine, minerale, antioxidanţi şi fibre. Dr. Lygia Alexandrescu, specialistul nostru, îţi spune ce probleme de sănătate poţi rezolva consumând dovleac.

Coaja lemnoasă şi densă, de culoare portocalie este principalul indiciu al cantităţii mari de antioxidanţi şi beta-caroten pe care le conţine. Beta-carotenul este o substanţă cu proprietăţi antiinflamatoare şi antioxidante şi cu rol în reglarea nivelului glicemiei. Fibrele pe care le conţine miezul de dovleac pot influenţa pozitiv nivelul colesterolului şi ajută la reglarea digestiei, motiv pentru care este recomandat ca gustare în curele de slăbire. Tot în miezul de dovleac se găsesc şi vitamina A, vitaminele E, C şi acid folic – care au capacitatea de a bloca acţiunea radicalilor liberi, de a încetini procesul de îmbătrânire precoce şi stimulează capacitatea de apărare a organismului. Dovleacul conţine luteină şi zeaxantină, substanţe antioxidante care previn apariţia cataractei. În plus, dovleacul este bogat în minerale, ca fosfor, magneziu, fier şi cupru.

Uleiul din seminţe de dovleac, presat la rece şi nerafinat, reprezintă o sursă bogată de acizi graşi mononesaturaţi Omega 9 şi acizi graşi polinesaturati Omega 3 şi Omega 6 şi este adjuvant întrat a mentul artritei reumatoide şi ca antiparazitar. Are efecte pozitive în prevenirea şi tratarea adenomului de prostată.

You might also like More from author

Comments are closed.