Pontul nutriţionistului – 3 motive ca să consumi spanac

Îl găseşti şi proaspăt, la piaţă, şi congelat, în magazine. Dacă tot e la îndemână, profită de post şi consumă spanac cât mai des. Specialista ziarului Libertatea, lector dr. Lygia Alexandrescu (foto), nutriţionist, îţi spune câte beneficii are spanacul pentru sănătate.
 Previne anemia. Îţi mai aduci aminte de îndrăgitul personaj de animaţie Popeye Marinarul? În copilărie ne străduiam să mâncăm spanac doar ca să fim la fel de puternici ca el (Popeye era “forţos” pentru că dădea pe gât, unadouă, o porţie de spanac). O statistică eronată raportase să spanacul ar conţine de 10 ori mai mult fier decât în realitate.

Totuşi, populara legumă verde rămâne o sursă importantă de fier, eficientă în prevenirea şi în tratarea anemiei.

    Detoxifică ficatul. Pe lângă fier, spanacul conţine calciu, clorofilă, betacaroten, vitamina B6, vitamina C, sodiu şi potasiu. Sulful pe care-l conţine spanacul ajută la detoxificarea ficatului, iar vitamina A ajută la îmbunătăţirea vederii noaptea.

    Previne cancerul. Datorită conţinutului mare de compuşi flavonoizi, spanacul e un aliment anticancerigen. S-au produs anumite extracte din spanac şi în urma studiilor realizate asupra acestora s-a constatat că ele ajută la inhibarea dezvoltării celulelor canceroase de la nivelul stomacului şi al pielii.

Spanacul se poate consuma proaspăt, sub formă de salată, sau fiert, ca sote. Frunzele proaspete de spanac se pot păstra la frigider 3-4 zile, iar în congelator, până la 6 luni.

Sursa: http://www.libertatea.ro/detalii/articol/pontul-nutritionist-3-motive-consumi-spanac-425717.html

You might also like More from author

Comments are closed.