Piața laptelui de consum valorează 160 de milioane de euro

LaptePiața laptelui de consum este estimată la o valoare de 160 de milioane de euro, potrivit producătorului de lactate FrieslandCampina, care citează datele firmei de cercetare Nielsen. În prezent, laptele pasteurizat deține peste trei sferturi din piață și continuă să crească, în condițiile în care laptele ultrapasteurizat (UHT) scade în vânzări și în cotă de piață. Cei mai importanți jucători sunt Albalact, care deține brandurile Zuzu, Fulga, Rarăul, Poiana Florilor și De Albalact, și grupul FrieslandCampina, cu mărcile Napolact, Milli și Oké în portofoliu.

O prezență importantă, în special pe segmentul de lapte UHT, o deține LaDorna Group, parte a grupului francez Lactalis, cu brandul LaDorna. Tot pe acest segment de piață activează și cel mai mare importator din categorie, compania ungară Sole Mizo. Cel mai bine vândut produs din portofoliul acesteia este fără brand și se poziționează pe segmentul de prim preț. O prezență din ce în ce mai importantă în retailul modern o are și Olympus România, prezent cu brandurile Olympus și Familia Brașoveanu.

Ca evoluție, volumele de lapte de consum vândute pe piața locală în 2014 au avut o ușoară creștere față de anul precedent. Astfel, volumele de lapte – care includ și laptele distribuit în școli prin programul guvernamental „Cornul și laptele” – s-au majorat de la 256 la 263 de milioane de litri față de 2013, potrivit datelor Tetra Pak, furnizor de soluții de ambalare pentru industria laptelui.

Date recente pe 2015 au fost furnizate de către firma de cercetare RetailZoom, care monitorizează doar pentru universul de magazine IKA auditat de companie. Potrivit acestora, vânzările au crescut cu 5% în valoare și 12% în volum în primele opt luni din 2015, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Cifre similare a comunicat și Carrefour: „În primele șase luni ale anului, în magazinele noastre s-a putut observa o creștere în categorie, cu un avans de aproximativ 7% pe segmentul lapte pasteurizat, în timp ce segmentul UHT a înregistrat o tendință descrescătoare, având o dinamică similară cu cea a pieței. Ne așteptăm ca acest trend să se mențină până la sfârșitul anului”, a declarat Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour România.

Estimările producătorilor sunt însă mai puțin optimiste. „Nu a existat o evoluție spectaculoasă a pieței anul acesta față de 2014. Piața a fost stabilă, iar pentru întreg anul 2015 putem estima o ușoară creștere cu până la 3%”, afirmă Cristina Miclea. Și FrieslandCampina vede o creștere moderată, dar constantă, de 1,2% în volum, cu o contracție de 0,2% în valoare, ca urmare a scăderii prețurilor la alimente în urma reducerii TVA.

Deși încă nu sunt date concrete că reducerea TVA a influențat acest segment de piață, autoconsumul și vânzările nefiscalizate de lapte de la micii fermieri din mediul rural au, de asemenea, o pondere importantă. „Marii producători concurează atât cu laptele din producțiile proprii și cu vânzările de la țărani, ce reprezintă mai mult de jumătate din volumele totale de lapte vândute în România, cât și cu poziția din ce în ce mai puternică a mărcilor private ale retailerilor”, potrivit firmei GfK România, dupa cum se arata intr-o analiza efectuata de Progresiv.

You might also like More from author

Comments are closed.