Peştele şi "pata pe creier"

Creierul are nevoie de o dietă pe bază de peşte şi legume pentru a funcţiona corect. Un studiu publicat în revista The Archives of Neurology arată că regimul alimentar mediteranean reduce riscul atacurilor cerebrale şi al pierderii de memorie şi protejează vasele de sânge de la nivelul creierului.
Oamenii de ştiinţă ne sfătuiesc să consumăm preparate din peşte, legume şi cereale integrale.

Fructele, de orice fel ar fi ele, e bine să le mâncăm crude, iar uleiul de măsline să îl folosim nu numai la salate, ci şi la pregătirea mâncărurilor. Creierul – susţin experţii – nu are neapărată nevoie de carne roşie, de pâine, de orez alb şi nici de dulciuri. Aceste alimente nu sunt interzise; ele pot fi consumate, dar în cantităţi foarte reduse, pentru a permite creierului să se dezvolte sănătos, afirmă oamenii de ştiinţă.

Cercetătorii au ajuns la aceste concluzii după ce au efectuat un studiu complex, la care au participat 1.000 de subiecţi. Aceştia au fost împărţiţi în mai multe grupuri, în funcţie de obiceiurile lor alimentare, şi analizaţi cu ajutorul unor aparate sofisticate. În urma testelor, oamenii de ştiinţă au observat că unele zone ale creierului – denumite „hipersemnale de materie albă” – pot semnala unele leziuni în vasele de sânge ale creierului la persoanele cu regim alimentar necorespunzător. Aceste leziuni minore pot provoca atacuri cerebrale minore care afectează, în timp, funcţia cognitivă. Potrivit studiului, persoanele cu cele mai puţine leziuni pe vase erau cele cu regimuri alimentare bazate pe dieta mediteraneană.

Acest tip de regim se dovedeşte astfel benefic nu numai pentru inimă, ci şi pentru creier, concluzionează Wall Street Journal. Studiul realizat de un grup de cercetători de la Universitatea din Miami, Florida, şi Universitatea Columbia din New York a mai arătat că persoanele care consumă grăsimi monosaturate, care se află, de exemplu, în uleiul de măsline, aveau mai puţine leziuni cerebrale.

You might also like More from author

Comments are closed.