Peste 100 de milioane de euro pentru a promova agricultura europeană în 2016

tractor_semanatProducătorii agricoli europeni vor beneficia în 2016 de programe în valoare de 111 milioane de euro pentru a găsi noi piețe și a promova consumul în afara și în interiorul Uniunii Europene, informează un comunicat al Comisiei Europene.

„Enjoy, it’s from Europe”, noua politică de promovare adoptată marți de Comisia Europeană, îi va ajuta pe jucătorii din sectorul agricol să intre sau să-și consolideze poziția pe piețele internaționale și de asemenea îi va ajuta pe consumatorii europeni mai conștienți de eforturile făcute de fermierii europeni.

‘Producția agroalimentară europeană nu are egal la scară mondială. Exporturile UE, estimate la 110 miliarde de euro, creează locuri de muncă și creștere în zonele rurale din întreaga Europă. Pentru a susține această evoluție pozitivă, am plăcerea de a vă prezenta acest nou regim de promovare, care prevede o anvelopă de 111 milioane de euro destinată căutării de noi oportunități pentru produsele agroalimentare din UE precum și consolidării prezenței noastre pe piețele existente. Sunt bucuros să pot anunța că, în cadrul pachetului de măsuri în valoare de 500 milioane de euro anunțat recent, alocarea a 30 de milioane de euro pentru sectoarele laptelui și cărnii de porc’, a declarat comisarul european pentru Agricultură, Phil Hogan.

Principalele elemente ale noii politici de promovare adoptată de Comisia Europeană sunt: o creștere semnificativă a ajutoarelor alocate pentru campaniile de promovare, de la 61 milioane de euro în 2013 până la 200 de milioane de euro în 2019; creșterea ratelor de cofinanțare UE comparativ cu actualul regim, de la 50% la 70-80% (și chiar până la 85% pentru Grecia și Cipru); înființarea unei strategii europene de promovare care va permite ca măsurile de promovare să fie mai concentrate. (Sursa AGERPRES)

 

You might also like More from author

Comments are closed.