Peste 10.000 de vizitatori, la Transilvania Fest 2013

festtrrrtt

Peste 10.000 de vizitatori au participat la Transilvania Fest 2013, festival itinerant de cultură şi mâncare, organizat la Cluj la finele săptămânii trecute, în Piaţa Unirii. În cadrul târgului de produse tradiţionale, la mare căutare au fost brânzeturile şi carnea afumată, prăjiturile de casă, legumele, mierea, uleiurile presate la rece, gemurile, dulceţurile şi ţuică de prune.

Festival itinerant, Transilvania Fest a fost organizat între 20 şi 22 septembrie 2013 de Asociaţia Transilvania Fest, alături de Consiliul Judeţean Cluj, prin Asociaţia Produs de Cluj şi Centrul Judeţean pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale Cluj, şi Primăria Municipiului Cluj-Napoca. Cei aproape 150 de producători, meşteşugari şi artizani care au participat la festival anul acesta provin din judeţele Cluj, Sibiu, Hunedoara, Maramureş, Sălaj, Mureş, Braşov, Harghita şi Bihor. Unii dintre ei şi-au epuizat stocurile şi s-au reaprovizionat, în urma solicitărilor venite din partea vizitatorilor.

Lista celor mai bine vândute produse cuprinde brânză de burduf şi brânză Sambrunia, produsă în ferma ecologică şi maturată până la 12 luni, prăjiturile de casă, roşiile proaspete şi uscate. Acestora li se adaugă: mierea de salcâm, de tei şi de brad, polenul, fagurii şi tinctura de propolis. De asemenea, la mare căutare a fost şi mierea cu „adaosuri” sănătoase: alune de pădure, nucă şi seminţe de floarea soarelui, cafea sau anason stelat. Uleiurile presate la rece au fost şi ele printre preferatele cumpărătorilor: uleiul din seminţe de floarea soarelui, de în, răpită, dovleac, nucă sau cel cu diferite condimente, precum cimbru, busuioc, piper sau ardei iute. Dintre gemuri şi dulceţuri, au avut succes cele din afine, cireşe galbene, din trandafiri de cultură ecologică şi magiunul din prune produs tot în ferme ecologice.

Transilvania Fest a adus la Cluj jurnalişti străini şi colaboratori de la Universitatea Oxford Brookes, din cadrul Departamentului de Management în Domeniul Ospitalităţii, care au făcut demonstraţii culinare în Piaţa Unirii. Printre aceştia s-a aflat şi renumitul chef londonez Paul Bloomfield, care s-a implicat şi în pregătirea meniurilor din cadrul evenimentelor dedicate invitaţilor speciali ai festivalului.

„Calitatea festivalului a crescut anul acesta datorită parteneriatelor şi oraşului care l-a găzduit. Poziţionarea centrală, aşa cum se întâmplă în alte oraşe europene, a avut de asemenea un rol important, fapt demonstrat de vânzările-record. Totodată, am avut acces la spaţii importante ale oraşului pentru evenimentele dedicate oaspeţilor internaţionali, care ne-au permis să punem în valoare tradiţiile, moştenirea culturală şi produsele autohtone. Mă refer aici, de exemplu, la sesiunile de degustare de la Bastionul Croitorilor sau brunch-ul din Parcul Etnografic. Cred că există şi alte spaţii pe care am putea să le valorificăm împreună în cadrul ediţiilor viitoare”, subliniază Pamela Raţiu, preşedintele Asociaţiei Transilvania Fest.

You might also like More from author

Comments are closed.