Pentru sănătatea ta, consumă zilnic cel puţin o jumătate de kilogram de fructe

Vrei să ai un organism sănătos, căruia să nu-i lipsească vitaminele? Consumă multe fructe. Profesorul Gheorghe Mencinicopschi îţi spune de ce e bine să le introducem în alimentaţia de zi cu zi şi ce substanţe indispensabile conţin.
În general, este indicat ca fructele să se consume proaspete pentru a nu-şi pierde din valoarea nutritivă. Ele conţin apă(care are acţiune diuretică), glucide, celuloză(are acţiune laxativă), săruri minerale, diverse arome, dar în general sunt foarte căutate pentru aportul de vitamine. Datorită faptului că au un conţinut scăzut în proteine şi glucide, fructele au o valoare energetică scăzută şi sunt cele mai indicate în curele de slăbire. Dar iată ce vitamine ascund fructele şi la ce rol au acestea pentru organism:

    Vitamina A se găseşte în: lămâi, portocale, ananas, grapefruit, caise, pepene galben, piersici, mango. Are un important rol antioxidant, ajută la creşterea imunităţii, la prevenirea unor tipuri de cancer, la procesul de reproducere, menţine aspectul normal al pielii şi îmbunătăţeşte vederea.
    Vitamina B1 o întâlneşti în: banane, struguri, portocale, pere, prune, cireşe, mandarine. Este cunoscută şi ca „vitamina bunei dispoziţii”, deoarece are efecte binefăcătoare asupra sistemului nervos şi a starii psihice.
    Vitamina C e cel mai mult întâlnită în: portocale, lămâi, mere, pere, afine, coacăze, măceşe, agrişe, zmeură, căpşuni, kiwi. Este un bun antioxidant, întăreşte sistemul imunitar, ajută la prevenirea sau contracararea alergiilor şi are un rol important în ameliorarea absorţiei ficatului.
    Vitamina E se găseşte în : migdale, nuci, arahide, seminţe de floarea soarelui. Este un antioxidant veritabil, protejează pielea de lumina ultravioletă şi previne deteriorarea celulelor sub acţiunea radicalilor liberi, are rol de protecţie împotriva cancerului de prostată şi a bolii Alzheimer.
    Vitamina F este conţinută de seminţele de floarea soarelui, alune, nuci, migdale, avocado, seminţele de dovleac. Principala funcţie a vitaminei F este de a preîntâmpina formarea depunerilor de colesterol pe vasele de sânge, asigură sănătatea pielii, a părului şi la slăbire.
    Vitamina K e conţinută de fructele de cătină albă, fragi, măceşe. E benefică în coagularea rapidă a sângelui, fiind indicată în oprirea hemoragiilor de orice natură, în diferite tulburări hepatice(icter, hepatită, insuficienţă şi ciroză hepatică), în colite, în urticarii, degerături, slăbirea rezistenţei capilare, diminuarea debitului menstrual sau după tratamentele cu antibiotice.
    Vitamina P se găseşte în citrice, în special în lămâie, caise, cireşe, prune, coacăze, mure, mere. Coaja fructelor citrice conţine de circa 10 ori mai multe vitamine decât fructul în sine. Alături de vitamina C contribuie la menţinerea stării de sănătate a ţesutului conjunctiv, ajută la creşterea nivelului de calciu şi protejează împotriva efectelor razelor X.

Pont

Pentru ca organismul să funcţioneze în parametrii normali, fără carenţe de vitamine este ideal să consumăm zilnic în jur de 500 g de fructe, dar din cinci sortimente diferite.

You might also like More from author

Comments are closed.