Nutriționiștii recomandă carnea de curcan pentru o dietă bogată în proteină şi vitamine

După Sărbătorile Pascale, nutriţioniştii ne recomandă o dietă uşoară, săracă în grăsimi şi acizi saturaţi, dar bogată în proteină şi vitamine.
Din punct de vedere nutriţional, carnea de curcan corespunde, pe deplin, acestei cerinţe.
Eugen Giurgiu, doctor în biochimie, cu competenţe în fitoterapie şi nutriţie, recomandă acest sortiment de carne, deoarece pieptul de curcan fără pieliţă, este cea mai slabă carne de pasăre.
O porţie (100 g) conţine mai puţin de un gram de grăsimi. În schimb, aceeaşi cantitate de carne conţine 25 g de proteină (esenţială pentru menţinerea la cote normale a musculaturii şi a sistemului imunitar) şi vitamine din complexul B, un tonic dovedit al sistemului nervos.

De asemenea, carnea de curcan conţine fier, zinc şi magneziu, substanţe vitale pentru sănătatea organismului.

Efectul benefic al dietei cu piept de curcan constă în conţinutul redus de acizi saturaţi (0,29 g )porţia de friptură şi (1,29 g) porţia de friptură din pulpă de curcan.

Un exemplu concludent privind pericolul consumului de alimente bogate în acizi graşi saturaţi îl reprezintă o recentă statistică făcută în Japonia.

Studiul trage un semnal de alarmă, deoarece la jumătatea secolului trecut se înregistra un număr redus de femei bolnave de cancer mamar.

Treptat, numărul acestor îmbolnăviri a crescut îngrijorător de mult.

Specialiştii au tras concluzia că actualul tip de hrană, bogată în grăsimi saturate, stimulează apariţia tumorilor mamare, a cancerelor de colon şi de prostată.

Ce mai recomandă specialiştii. Pieptul de curcan este o carne sănătoasă, dar are un gust fad.

De aceea, pentru a-i spori savoarea , această carne poate fi preparată cu condimente proaspete şi cu sos de fructe: de mere, de vişine şi de portocale.

Uneori, amatorii de carne grasă preferă să savureze copanele de curcan, mai grase decât pieptul acestui sortiment de carne.

Totuşi, dacă există persoane care preferă să savureze copanele curcanului pentru că sunt mai gustoase, dar vor să elimine surplusul de grăsime, trebuie să pună în tava cu friptură o portocală, bine spălată şi înţepată cu furculiţa.

La scurt timp, toată grăsimea va fi absorbită de portocală, fără ca acest fruct să influenţeze gustul fripturii.

Deşi sortimentul de carne tocată de curcan este promovat în comerţ ca o alternativă săracă în grăsimi la carnea tocată de vită, acesta este preparat din pielea şi carnea roşie cea mai bogată în grăsimi, spun specialiştii.

Nutriţioniştii atrag atenţia şi asupra consumului de friptură de curcan, uns cu untură înainte de a fi fript, deoarece creşte concentraţia de sodiu. Sursa: click.ro

You might also like More from author

Comments are closed.