Năutul, un aliment care se gătește ușor și este foarte hrănitor

Membru al “familiei” cerealelor, năutul este alimentul perfect pentru perioadele de post, dar şi pentru meniul zilelor obişnuite din an: se găteşte foarte uşor şi este burduşit cu substanţe care îţi apără sănătatea.
Este hrănitor, pentru că este bogat în proteine (150 g de năut îi furnizează organismului 30% din raţia corectă de proteine, într-o zi).
Ajută digestia şi scade colesterolul rău, datorită conţinutului de fibre alimentare (150 g de năut asigură 50% din necesarul zilnic de fibre).
Reglează glicemia, de aceea este unul dintre alimentele-medicament de bază în cazurile de hiperglicemie (diabet) sau hipoglicemie.


Îţi dă energie, datorită fierului din compoziţie.
Încetineşte procesul de îmbătrânire, datorită magneziului conţinut (acest mineral ajută la producerea unor enzime cu efect antioxidant).
Nu îngraşă, pentru că are puţine calorii (100 g de năut fiert = 163 de calorii; ca să te orientezi mai uşor, gândeşte-te că 100 g de piept de pui, gătit fără piele, au 165 de calorii, iar o portocală are circa 50 de calorii).
Cine trebuie să evite năutul
Năutul conţine şi purine (substanţe din acidul uric), de aceea este contraindicat celor cu probleme renale sau gută. Sursa: libertatea.ro

You might also like More from author

Comments are closed.