Mic dejun tonifiant: 5 Alimente care ne energizeaza

TonifiantMicul dejun este masa care trebuie sa ne refriseze rapid dupa somn, sa ne accelereze metabolismul si sa sustina capacitatea de efort pentru prima jumatate a zilei. Pe de alta parte, continutul caloric este preferabil sa fie unul moderat, deoarece un aport caloric mare va stimula apetitul pentru tot restul zilei.

Cum putem rezolva aceasta aparenta contradictie – o masa care trebuie sa fie in acelasi timp energizanta si sa nu ingrase?

Foarte simplu, imi veti spune: banala cafea de dimineata.

Solutia consta, intr-adevar, in folosirea unor produse capabile sa accelereze arderile, insa pe termen lung consumul de cafea nu este o strategie tocmai buna, din cauza efectelor nocive ale consumului prelungit asupra sistemului nervos central, tensiunii arteriale si asupra sistemului hormonal.

Din fericire, exista produse sanatoase si la indemana pe care le putem include in micul dejun pentru un plus substantial de vitalitate. Care sunt cele mai eficiente dintre ele?

5) Citricele, datorita continutului de vitamina C, vitamina cu efect energizant. “Regina” citricelor este kiwi, fruct a carui concentatie de vitamina C este cu 40% superioara celei din portocale. Citricele ar trebui consumate cu cel putin un sfert de ora inaintea micului dejun propriu-zis.

4) Ardeii, in special cei copti (rosii). Excelenta sursa de vitamina C (net superioara citricelor), au si avantajul ca – datorita aciditatii reduse – pot fi serviti impreuna cu mancarea (in special cu branzeturile).

3) Pastele integrale – se prepara usor si va ofera energie sanatoasa, care se elibereaza gradual. Pot fi combinate cu o branza slaba (cas, urda, branza dulce de vaci) si sos de rosii.

2) Ceaiul verde – efectul sau tonic se face simtit rapid si dureaza cateva ore. Este preferabil sa il consumati la inceputul mesei, indulcit cu miere de salcam.

1) Ceaiul de rozmarin – regleaza circulatia si amplifica oxigenarea cerebrala. Efectul sau este aproape instantaneu si este indicat s ail consumati ocazional, doar in diminetile in care starea de somnolenta este coplesitoare.

Alimente pe care este mai bine sa le evitati la micul dejun, mai ales daca sunteti inca somnolent(a): mierea de tei, branzeturile grase (cum este branza de burduf), cascavalul, carnea rosie.

Liviu Deculescu

 

Sursa: http://www.top-shop.ro

You might also like More from author

Comments are closed.