Metode prin care fermierii îşi pot salva culturile afectate de secetă şi grindină

Toshiba Exif JPEG
Seceta afectează culturile

Seceta din aceasta vara si caderile de grindina au provocat pagube însemnate agricultorilor ieseni. În urma vizitei de pe teren, specialistii Camerei Agricole Judetene Iasi au constatat pierderea recoltei pe suprafete importante la culturile de pepeni, varza, ardei, tomate, floarea-soarelui, porumb si grau. Specialistii in agricultura au recomandat stropirea culturilor cu fungicide pe baza de cupru de contact sau sistemice, alegerea facându-se în functie de momentul recoltarii, stropirea cu biopreparate din plante care au rol în stimularea cresterilor vegetative, precum si stropirea tuturor culturilor cu insecticide. Schemele detratament se personalizeaza în functie de fiecare cultura si fenofaza perioadei de vegetatie.

În urma efectuarii tratamentelor, la o parte dintre culturi s-a constatat cicatrizarea ranilor cauzate de grindina si revigorarea aparatului foliar. Orice fermier care solicita plati în cadrul schemelor si masurilor de finantare europeana, trebuie sa respecte normele privind ecoconditionalitatea. Toti trebuie sa utilizeze numai produse de protectie a plantelor omologate deComisia Nationala de Omologare a Produselor de Protectie a Plantelor si trebuie sa utilizeze produsele de protectie a plantelor doar în scopul pentru care acestea au fost omologate si numai în conformitate cu instructiunile de utilizare. De asemenea, produsele de protectie a plantelor clasificate ca foarte toxice si toxice vor fi utilizate numai de persoanele juridice care detin autorizatie pentru utilizarea acestor produse, emisa de unitatea fitosanitara din raza teritoriala în care îsi desfasoara activitatea si nu trebuie sa aplice tratamente cu produse de protectie a plantelor în zonele de protectie a resurselor de apa, în zonele de protectie sanitara si ecologica, precum si în alte zone protejate stabilite în conditiile legii. (Sursa: bzi.ro)

You might also like More from author

Comments are closed.