Lista obiceiurilor benefice pentru sănătate

Jurnaliştii de la Washington Post au realizat o listă a obiceiurilor care sunt benefice pentru sănătate, precum şi a celor la care ar trebui să renunţăm.
● Statul pe scaun scurtează speranţa de viaţă, predispune la afecţiuni cardiovasculare şi creşte riscul de obezitate. Acestea erau concluziile la care au ajuns oamenii de ştiinţă de la Universitatea din Sydney.

Experţii avertizau că persoanele care stăteau 11 ore pe scaun îşi puneau viaţa în pericol.
● Cinci porţii zilnice de legume şi fructe te ajută să ţii bolile la distanţă.Acest obicei ar trebui adaptat, ţinând cont de faptul că legumele luptă împotriva unor boli grave, precum cancerul, datorită conţinutului ridicat de antioxidanţi. Un studiu realizat de Asociaţia Americană de cardiologie, dat publicităţii în luna martie, arată că 80% dintre persoanele intervievate fac tot posibilul să mănânce cele cinci porţii de legume şi fructe recomandate de către specialişti. „Din păcate nu asigurăm organismului necesarul zilnic de vitamine şi minerale, iar legume şi fructele reprezintă surse bogate în aceşti nutrienţi”.
● Nucile, alunele şi celelalte fructe oleaginoase sunt recunoscute pentru efectele benefice pe care le au asupra funcţiei cardiovasculare. Specialiştii din domeniul nutriţiei spun că aceste fructe au un conţinut ridicat de grăsimi „bune”, care ajută la scăderea colesterolui rău. Mai mult, studiile din domeniu au demonstrat că persoanele care includ în dieta zilnică un pumn de fructe oleaginoase prezintă un risc scăzut de a suferi un infact sau să se îmbolnăvească de hipertensiune arterială. Atenţie însă: aceste alimente au un conţinut ridicat de kilocalorii, astfel că este recomandat să mâncaţi cu moderaţie, pentru a evita luarea în greutate.
● Dacă nucile ţin la distanţă bolile de inimă, ouăle predispun la aceste afecţiuni. Persoanele care obişnuiesc să mănânce aceste alimente la micul dejun prezintă un risc crescut de a suferi de afecţiuni cadiace. Specialiştii au constatat în urma studiilor clinice că ouăle predispun la infacturi, mai ales dacă mâncăm săptămânal şase ouă. În plus, prepararea acestuia în ulei duce la creşterea colesterolului.
● Pauza de cafea este şi ea un obicei sănătos. În ciuda reputaţiei proaste, cafeaua are efecte benefice asupra sănătăţii inimii. Acest aliment conţine substanţe care scade nivelul de colesterol din sânge şi îmbunătăţeşte funcţia cardiovasculară. Specialiştii menţionează că persoanele care beau mai mult de trei ceşti de cafea pe zi nu prezintă un risc crescut de a se îmbolnăvi de afecţiuni cardiace. Studiile de specialitate au indicat rezultate surprinzătoare şi în ceea ce priveşte prevenţia bolii Parkinson. Experţii au dovedit că persoanele care beau cafea prezintă un risc cu 80% mai mic de Parkinson.
● Margarina este mai puţin dăunătoare decât untul. Această afirmaţie este parţial adevărată. Nutriţioniştii spun că margarina conţine uleiuri vegetale şi are un conţinut mai scăzut de grăsimi saturate, spre deosebire de unt. Cu toate acestea, pe piaţă există mai multe tipuri de margarină şi unt, iar important este să alegem variantele care nu conţin grăsimi hidrogenate, considerate de experţi ca fiind cancerigene.
● Uleiul de măsline este cel mai sănătos tip de ulei. Greşit, afirmă nutriţioniştii care spun că aceste tip de ulei este benefic organismului atât timp cât este folosit la prepararea salatelor sau nu este supus unor temperaturi mai mari de 210 grade. Încălzit, nu suportă modificări de structură şi îşi păstrează valorile nutritive mai bine decât cel de floarea-soarelui. Are punctul de ardere la 210 grade Celsius, substanţial mai ridicat decât temperatura ideală pentru prăjit care este de 180 grade Celsius. Mai mult, la această temperatură, grăsimile care au un punct de fum mai scăzut, precum untul, se descompun şi devin toxice pentru organism. Un alt avantaj al acestui ulei este că formează o crustă microscopică pe suprafaţa mâncării, ceea ce impiedică pătrunderea substanţelor nocive generate de procesul prăjirii şi îmbunătăţeşte savoarea mâncării. Acest tip de ulei este mai sănătos decât cel de floarea soarelui, ţinând cont de faptul că acesta din urmă rezistă doar până la 170 de grade.
● Pizza este un preparat pe cât de delicios, pe atât de periculos. Acesta are un conţinut ridicat de sare, carbohidraţi şi grăsimi „rele”. Funcţia cardiovasculară are de suferit din cauza acestor componente. În plus, preparatul are şi un conţinut ridicat de kilocalorii.
● Ciocolată condamnată de majoritatea femeilor care ţin cură de slăbire poate fi desertul ideal, mai ales dacă vrei să te fereşti de bolile de inimă. Acest dulce conţine antioxidanţi care ajută la dilatarea vaselor sanguine, la scăderea nivelului de colesterolul şi la normalizarea tensiunii arteriale. Specialiştii susţin că flavonoidele, antioxinaţii care se găsesc atât în ceaiul verde, vin şi fructe sunt responsabile pentru efectele benefice pe care ciocolata le are asupra organismului.

You might also like More from author

Comments are closed.