Legumele de toamnă sunt adevărate surse de sănătate. Sucul de morcovi creşte rezistenţa la infecţii

Legumele pot fi consumate ca atare sau transformate în sucuri. Pe lângă gustul plăcut, au şi multe efecte benefice asupra sănătăţii. Specialiştii revistei Libertatea pentru femei te sfătuiesc ce sucuri să bei pentru tratarea anumitor afecţiuni.

  • Sucul de morcovi. E o sursă de vitamine şi minerale. Conţine 80% apă, sodiu, potasiu, calciu, fosfor, vitaminele A, C, K, magneziu, sulf, cupru şi brom. E indicat în foarte multe afecţiuni: ale aparatului digestiv, ale rinichilor, în reumatism, gută, artrită. E antiparazitar (combate tenia) şi un excelent vitaminizant, având ca efect accelerarea creşterii la copii, mărirea rezistenţei la infecţii, mărirea acuităţii vizuale.

    E bun şi în bronşite, şi în astm, scade glicemia şi încetineşte îmbătrânirea. Bea 100 ml dimineaţa, pe stomacul gol, ca atare sau combinat cu suc de sfeclă ori de ţelină.
  • Sucul de sfeclă roşie. Are un conţinut bogat de săruri minerale şi alte substanţe benefice. E util în colite, enterite şi tuberculoză. Creşte imunitatea organismului şi e un adjuvant în tratamentul cancerului. Scade tensiunea, dar nu este indicat celor cu diabet. Se recomandă 100- 150 ml dimineaţa, simplu sau combinat cu suc de morcovi ori de castravete dacă ai pietre la rinichi.
  • Sucul de ţelină. Are rol stimulator al glandelor suprarenale, de aceea se spune că ar reda “a doua tinereţe”. Mai e bun în afecţiunile renale, având rol diuretic, în reumatism şi gută. Eliminarea excesului de apă din ţesuturi îl recomandă şi împotriva obezităţii. Scade glicemia, deci e un bun antidiabetic. Bea 100 ml dimineaţa. Dacă ai probleme cu ochii, poţi pune pe pleoape câteva picături de suc de ţelină sau le poţi tampona cu o compresă sterilă înmuiată în suc.

You might also like More from author

Comments are closed.