La Meat & Milk 2014, Daniel Constantin a anunţat că susţine reducerea TVA la legume-fructe și lapte.

IMG (418)În zilele de 11 și 12 iunie, Expo-Conferința Internațională Meat & Milk 2014 desfășurată sub titlul ”Finanțare, Optimizare, Parteneriat-Factori care pot genera plus-valoare într-o piață globalizată”, a adunat în sălile Hotelului Hilton din Sibiu peste 320 de reprezentanți ai sectoarelor de carne și lapte din România, fermieri, procesatori, factori de decizie din sistemul bancar, din rândul furnizorilor de servicii, invitați din străinătate și reprezentanți de prim rang ai autorităților.

Dintre aceștia, subliniem participarea domnului Daniel Constantin-Vicepremier și Ministru al Agriculturii și Dezvoltării Rurale, a domnului Laurențiu Rebega-Europarlamentar și membru al Comisiei pentru Agricultură și Industrie Alimentară a Parlamentului European, Vladimir Mânăstireanu-Președinte ANSVSA, Jean-Luc Meriaux-Secretar General al UECBV, Wim Zaalmink-Manager al Departamentului de Cercetare a Univesității din Wageningen-Olanda, Liviu Harbuz-Vicepreședinte al Comisiei pentru Agricultură și Industrie Alimentară a Camerei Deputaților, Daniel Biro-Comisar Șef, Șeful Direcției Antifraudă Agricultură, Industrie Alimentară, Silvicultură și Infrastructură IGPR, Dana Tănase-Director ANSVSA.

Alături de aceștia, au participat conducătorii celor mai importante asociații profesionale din România: Dorin Cojocaru-Președinte APRIL, Sorin Minea-Președinte Romalimenta, Ioan Ladoși-Președinte APRCP, Claudiu Frânc-Președinte FCBR, Radu Timiș-Vicepreședinte ARC, Ștefan Pădure-Director Executiv ARC, Carmen Gavrilescu-Președinte APSSR, Alex Jurconi-Președinte Pro Agro și Florin Căpățână-Director Corporate Carrefour România.

Potrivit programului Expo-Conferinței, toți aceștia au dezbătut cele mai stringente teme ale momentului. Astfel, domnul Daniel Constantin, felicitând agenția infoALIMENT pentru modul deosebit în care a organizat evenimentul, a făcut referire la ultimele măsuri menite să îmbunătățească activitatea celor două sectoare, anunțând în premieră ca în luna septembrie a acestui an, va lua o decizie privind  propunerea de reducere a cotei de TVA, pentru lapte și legume-fructe, urmând ca, ulterior, această măsură să poată fi extinsă și pentru carne și produse din carne.

Punct de extrem interes pentru participanții la Meat & Milk 2014 l-a reprezentat Masa rotundă cu titlul”Risc major: TVA ridicat, evaziune, private label”, la care, timp de două ore s-a dezbătut cât se poate de intens pe marginea celor trei teme inserate în titlu. La Masa rotundă  au participat domnii: Laurențiu Rebega, Claudiu Frânc, Ioan Ladoși, Dorin Cojocaru, Florin Căpățână, Ștefan Pădure, Sorin Minea, Daniel Biro și Liviu Harbuz, nelipsind numeroase intervenții din partea asistenței, subliniind aici opiniile exprimate de Ștefan Vâju-Country Commercial Leader-Cargill Nutriție Animală, Dr. Ing. George GrecuVasile Dreve-Consilier Relații Europene în MADR etc.

Au fost efectuate vizite de documentare la ferma Karpaten Meat și ferma de lapte Vigerox Trans, cei prezenți luând contact cu modul de organizare a activității, cu modul de aplicare a tehnologiilor de creștere a taurinelor de carne din rasa Angus, sau a echipamentelor DeLaval, care utilează cea de-a două fermă.

  • Numărul companiilor participante: 182
  • Numărul total al participanților a fost de 315.
  • Structura participanților:
  •            Fermieri (carne, lapte): 19 %
  •            Procesatori (carne, lapte): 36 %
  •            Furnizori tehnologie, laborator, etc.: 32 %
  •            Retail: 3 %
  •            Asociații profesionale: 10 %

Dezbaterile și prezentările din cele două zile au totalizat 21 de ore.

Au fost efectuate 29 de prezentări și intervenții.

Masa rotundă a fost difuzată integral de postul de televiziune Agro TV, ea putând fi urmărită în continuare pe www.agro-tv.ro.

Acum, la finalul evenimentului, putem spune că amploarea și complexitatea manifestărilor Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk 2014, precum și succesul incontestabil, au determinat ca Meat & Milk să devină un brand de notorietate.

You might also like More from author

Comments are closed.