În 2013, 43 % din telemeaua produsă în România a fost vândută de țărani

telemeaTelemeaua, o piaţă care se mută treptat de la vânzările din piaţă şi cele vrac spre produsele de marcă, oferă jucătorilor oportunităţi de creştere prin schimbarea obiceiurilor de cumpărare şi reducerea pieţei nefiscalizate. Deşi cu o cotă încă redusă din vânzările totale, lanţurile internaţionale de retail reprezintă canalul de creştere a segmentului de telemea ambalată.

Produs prin definiţie tradiţional, telemeaua are numeroşi consumatori care nu şi-au schimbat obiceiurile de cumpărare. În consecinţă, o bună parte din volume sunt generate de vânzările vrac din pieţe, direct de la ţărani sau din magazinele din comerţul independent.
Datele firmei de cercetare GfK, obţinute prin monitorizarea consumului casnic, arata ca în anul 2013, aproximativ 45% din volumul total de telemea era generat de volumele vândute din producţia ţăranilor, însă tendinţa acestui segment este de declin ca urmare a diminuării numărului de cumpărători.
Acest lucru înseamnă un nivel ridicat al vânzărilor „la negru”, fără bon fiscal. Ilias Pliatsikas, director general la Fabrica de Lapte din Braşov, companie care produce brandul Olympus, considera că volumul întregii pieţe de telemea, luând în calcul toate tipurile de vânzări, este cel puţin dublu faţă de piaţă fiscalizată. (Sursa: fabricadelapte.ro)

You might also like More from author

Comments are closed.