Ideale pe canicula: 12 alimente care iti scad temperatura corpului

Canicula aduce cu sine un disconfort sporit si un risc major de deshidratare. Iata de ce ai nevoie de cateva alimente care iti scad temperatura corpului, ideale pentru reducerea efectelor negative ale caldurii excesive te timpul verii. Cand termometrul pare ca explodeaza, incearca sa consumi in special sucuri de citrice, pepene verde, banane si ananas.

Acestea sunt alimentele ideale pentru reducerea temperaturii corpului.

Canicula nu este doar aducatoare de disconfort, ci si un factor major in declansarea starii de letargie si a transpiratiei excesive. Mananca inteligent si vei ramane frumoasa si sanatoasa, chiar si in arsita verii toride.

1. Portocalele

Portocalele au un efect racoritor si tonic asupra organismului. Exista aproximativ 170 de fitonutrienti si 60 de flavoinoizi in portocale, care aduc multe beneficii sanatatii. Aceste citrice reduc febra, senzatia de sete, temperatura corpului si cresc nivelul hemoglobinei in sange.

2. Bananele

Bananele sunt bogate in potasiu, un mineral care ajuta la reechilibrarea electrolitilor din corp (eliminati prin transpiratie), substante cu rol in reglarea temperaturii optime a corpului.

3. Lamaile

In zilele toride, prepara-ti un amestec din zeama unei lamai stoarse, un pahar de apa calduta si miere. Bautura va reduce considerabil temperatura corpului si iti va ajuta organismul sa se adapteze cu brio climei fierbinti.

4. Ananasul

Pe langa faptul ca acest fruct delicios contine o enzima bromelaina, despre care se spune ca „mananca grasime”, ananasul contribuie la eliminarea toxinelor prin urina si reduce cantitatea de electroliti pierduti prin deshidratare.

5. Pepenele verde

Miezul acestui este fruct foarte racoritor si furnizeaza o buna cantitate de lichid, pentru un efect de revigorare atat de util in reducerea temperaturii corpului. In plus, pepenele verde stimuleaza digestia (organismul nu se mai produce caldura prin efortul de a digera hrana) si ajuta la reducerea nivelului de colesterol.

6. Salata de fructe

Renunta la meniurile grase, consistente si condimentate. Te vei bucura de gust si racorire daca iti prepari o salata de fructe delicioasa, din piersici, caise, nectarine, cirese, zmeura, afine, fragi si pepene galben. Lasa salata la frigider timp de 20 de minute si orneaz-o cu frunze de menta si felii de lamaie.

7. Castravetii

Castravetii au un continut foarte mare de apa, dar si ajuta organismul sa retina mai bine lichidele din fibrele din alimente. In plus, furnizeaza vitamina C, siliciu, potasiu si magneziu, minerale importante eliminate prin transpiratie.

8. Apa de cocos

Lichidul din interiorul nucilor de cocos foarte tinere este un racoritor foarte popular in tarile tropicale, deoarece previne supraincalzirea corporala si deshidratarea.

9. Lactatele

Incearca sa consumi mai multe lactate, precum iaurtul sau laptele rece. Aceasta categorie de alimente ajuta la scaderea temperaturii corpului si la mentinerea ei la un nivel optim.

10. Mierea

Pana si mierea are un efect de racorire interna a organismului, mai ales daca o consumi in lichide reci: limonada, ceai rece sau lapte de la frigider.

11. Legumele verzi

Legumele verzi cu frunze sunt bogate in antioxidanti, sprijina digestia si contribuie benefic la echilibrarea temperaturii corporale pe timp de vara.

12. Pestele si fructele de mare

Somonul, fructele de mare si algele marine sunt alimente care sustin functionarea optima a hipotalamusului, parte importanta a sistemului endocrin, deci ajuta corpul sa se echilibreze termic.

Autor: Adelina Dobrin

You might also like More from author

Comments are closed.