Grecii de la Olympus investesc încă 10 milioane de euro la Hălchiu în următorii doi ani

olympus-halchiu-300x183Grecii de la Olympus, care dețin o fabrică în comuna brașoveană Hălchiu, consideră că piața din România are un potențial „foarte mare de creștere”, iar din 1999 și până în acest moment, compania a investit la nivel global peste 70 de milioane de euro. Pentru următorii doi ani, grecii intenționează să investească încă 10 milioane de euro. Afacerile companiei au urcat anul trecut cu circa 12%, până la 77 de milioane de euro.
Ilias Pliatsikas, directorul general al spune că în România este un mediu atractiv „prin calitatea materiei prime și a forței de muncă, poziționarea geografică”, câteva dintre motivele pentru care Olympus a decis să deschidă fabrica de la Halchiu, ca parte din strategia de dezvoltare pe această piață. De asemenea, șeful companiei mai spune că pentru a atrage mai multe investiții străine, „în România există nevoia de măsuri de stimulare a creșterii economice și a consumului, precum și de un mediu stabil și un cadru legislativ coerent și constant”.
La cinci ani de la deschiderea unității de producție, aceasta este una dintre cele mai dezvoltate fabrici de produse lactate din Europa și funcționează la o capacitate de 70%, iar reprezentanții Olympus estimează că în următorii ani va atinge potențialul maxim. Deși, la început, fabrica avea doar 90 de angajați, în prezent numără peste 300, „în urma dezvoltării locale și a cerinței pe piața lactatelor”, iar grecii spun că în urma viitoarelor investiții, nu exclud posibilitatea de a mări echipa.
În prezent, 60% din producția totală a a fabricii este destinată exportului în Grecia, Serbia, Albania, Bulgaria, Spania, Germania, Italia, Austria, ultimele trei fiind cele mai importante zone de export pentru companie.
În anul 2016, compania se așteaptă la creșteri în volume și vânzări și va face eforturi pentru consolidarea portofoliului de produse. Mai exact, va introduce noi produse pentru piața locală, atât în gamele existente, cât și în noi categorii de produse.

Reducerea TVA a dus la reducerea pieței negre

Pliatsikas spune că „reducerea TVA la lapte și produse lactate a diminuat comerțul cu produse lactate nefiscalizate, a crescut calitatea nutritivă și siguranța alimentară pe filiera laptelui pe piața din România”. Prin urmare, atât tendința de consum zilnic de lapte în rândul românilor, cât și vânzările, au crescut semnficativ. Cu toate acestea, piața de larg consum rămâne sensibilă „nu doar din pricina caracterului de produs proaspăt cu termene scurte de valabilitate și nevoite speciale la nivelul lanțului de distribuție, ci și din pricina creșterii evaziunii fiscale”, explică Ilias Pliatsikas.
În ultimii ani, românii și-au schimbat comportamentul în ceea ce privește consumul de lactate. Au devenit mai atenți, și-au schimbat modul de viață și obiceiurile de consum. Piața de profil a devenit astfel efervescentă, iar în urma schimbării de comportament a consumatorului român, companiile de profil fie au dezvoltat produse noi, fie au abordat segmente de piață nișate, cum ar fi cel ecologic.
În România, consumul lactatelor este scăzut, spre deosebire de cel din alte țări europene, deoarece „puterea de cumpărare a românilor este încă mică, astfel încât este nevoie de măsuri speciale pentru a stimula o revenire, cel puțin pentru produsele de bază”, explică șeful Olympus. În momentul de față, la nivel local, cele mai bine vândute produse lactate sunt iaurtul și brânza. (Sursa: Bizbrasov.ro)

You might also like More from author

Comments are closed.