Găteşte fără foc: 10 avantaje şi 5 dezavantaje ale dietei cu alimente crude

Hrana vie sau stilul de alimentaţie cunoscut şi sub denumirea „raw food” nu mai reprezintă un lucru nou pentru foarte multe femei. Eva.ro îţi prezintă avantajele, dar şi dezavantajele unui regim cu alimente crude! 

 

Foarte multe femei apelează la detoxifiere pentru a scăpa de anumite probleme cu care se confruntă. Fie că este vorba despre o digestie deficitară, diverse dureri sau celulită, detoxifierea organismului dă întotdeauna roade. O cură de detoxifiere este cu atât mai eficientă cu cât introduci în alimentaţia ta fructe, legume, germeni şi sucuri verzi, pudră de spirulină/orz verde/iarbă de grâu/chlorella şi eviţi orice aliment procesat din comerţ. De aceea, un regim cu alimente crude se pretează foarte bine persoanelor care vor să aibă grijă de sănătatea lor şi să slăbească eficient. Majoritatea persoanelor care urmează acest regim raw food includ în meniul lor alimente crude în proporţie de 80%, iar 20% sunt alimente preparate la abur sau gătite într-un mod foarte simplu (fără să includă lactate şi grăsimi animale).

Beneficiile regimului cu alimente crude

Numeroşi medici nutriţionişti şi naturopaţi precum Robert Morse, Bernard Jensen, Gillian McKeith, Collin T. Campbell sunt de acord că beneficiile aduse de adoptarea unui regim bazat în mare parte pe hrană vie sunt mult mai numeroase, în comparaţie cu dezavantajele pe care le aduce o astfel de dietă. Iată care sunt principalele beneficii de care te poţi bucura atunci când urmezi un regim raw/vegan:

1. Te ajută să slăbeşi într-un mod sănătos şi să te menţii la greutatea dorită foarte uşor
2. Te scapă de constipaţie
3. Ameliorează majoritatea problemelor legate de digestie
4. Îmbunătăţeşte calitatea sângelui, datorită clorofilei din verdeţuri
5. Ajută la regenerarea celulelor
6. Hrăneşte toate organele, ajutându-le să-ţi îndeplinească în mod corect toate funcţiile
7. Încetineşte procesul de îmbătrânire
8. Întăreşte sistemul imunitar
9. Scade nivelul colesterolului şi îndepărtează din organism metalele grele (plumbul şi cadmiul)
10. Aduce un aport însemnat de enzime care distrug toxinele, descompun grăsimile, fiind implicate în toate procesele fizice.

Ca să ai o alimentaţie echilibrată, regimul raw/vegan trebuie să conţină: fructe şi legume proaspete, nuci şi seminţe crude, alge marine, germeni (de lucernă, schinduf, usturoi, ridiche, broccoli, floarea-soarelui), verdeţuri, cereale precum meiul şi quinoa, iarbă de grâu, pulbere de orz verde. Fără lactate, ouă şi carne.

Dezavantajele regimului cu alimente crude

Pe lângă numeroasele beneficii pe care le aduce un regim format în mare parte din alimente crude, există şi unele dezavantaje recunoscute de numeroşi nutriţionişti. Iată care sunt acestea:

1. Un aport crescut de fibre poate genera balonare şi constipaţie la începutul regimului. De aceea, cantitatea de fibre trebuie să fie mărită treptat.
2. Riscul de contaminare cu microbi şi paraziţi este destul de mare, din moment ce alimentele nu sunt tratate termic. Trebuie să te asiguri că ai spălat foarte bine toate alimentele, iar un truc la care poţi să apelezi este acela de a le lăsa câteva minute în apă cu oţet sau să le găteşti puţin la abur.
3. Pot să apară intoxicaţii alimentare dacă alimentele sunt contaminate cu diverse microorganisme.
4. Pot să apară carenţe de vitamine şi minerale dacă nu ai un regim variat
5. Pot să apară stări de moleşeală şi ameţeli, efecte normale cauzate în momentul în care organismul începe să elimine toxinele. Aceste efecte apar de regulă la începutul unui regim raw/vegan. 

You might also like More from author

Comments are closed.