Fermierii români vor fi sprijiniţi de UE, pentru a-şi promova şi vinde produsele

fonduri europeneFermierii români, alături de cei din restul ţărilor Uniunii Europene, vor beneficia anul viitor de programe de sprijin de peste 100 de milioane de euro pentru a-şi promova produsele şi pentru a găsi pieţe noi în afara spaţiului comunitar. Alocarea de resurse financiare este însoţită şi de alte dispoziţii. Laurenţiu Văduva ne spune care sunt principalele coordonate ale noii politici de promovare adoptate de executivul european.

Producţia agroalimentară europeană deţine locul întâi pe piaţa mondială, dar fermierii se confruntă în prezent cu probleme de supraproducţie, agravate de embargoul impus de Rusia, mai ales în sectoarele laptelui, al cărnii de porc şi al legumelor şi fructelor.

Pentru a-i ajuta să îşi vândă produsele, sprijinul pentru fermieri, destinat campaniilor de promovare şi informare va creşte în anul 2016 la 111 milioane de euro. Din suma totală, 30 de milioane de euro au fost alocate cu precădere sectoarelor laptelui şi cărnii de porc, care au cea mai dificilă situaţie.

Comisia Europeană a mai anunţat că va creşte rata de cofinanţare de la 50 la 70 sau chiar 80%, şi că vor fi reduse formalităţile pentru aprobarea proiectelor. În acelaşi timp, cofinanţarea naţională va dispărea, astfel încât fermierii să beneficieze de condiţii echitabile indiferent de statul membru în care îşi desfăşoară activitatea. S-a luat şi decizia de a extinde domeniul de aplicare a măsurilor, pentru a include şi unele produse prelucrate, cum ar fi pâinea, pastele sau ciocolata. (Sursa: infoferma.ro)

 

You might also like More from author

Comments are closed.