Federația Asociațiilor de Promovare Turistică cere scăderea TVA la 9% pentru serviciile din domeniu

OLYMPUS DIGITAL CAMERAFederaţia Asociaţiilor de Promovare Turistică din România solicită autorităţilor egalizarea cotei TVA la 9% pentru toate serviciile din turism, ca măsură fiscală imediată, având în vedere oportunităţile pe care le creează actualul context regional.

Membrii asociației consideră că se impune egalizarea cotei TVA la 9% pentru toate serviciile din turism, în cazul prestaţiilor care se desfăşoară pe teritoriul României, pentru ca astfel destinaţiile româneşti să poată atrage un număr mai mare de turişti români şi străini în vacanţă în România.

„Pe această cale, solicităm primului ministru, ministrului de Finanţe şi ministrului Economiei să ia în considerare efectele pozitive imediate pe care o asemenea măsură fiscală de reducere a cotei TVA le-ar avea asupra creşterii numărului de turişti şi a consumului de servicii turistice româneşti, ceea ce va duce implicit la creşterea contribuţiei sectorului Turism în PIB”, mai afirmă reprezentanţii FAPT.

„Considerăm că Guvernul României are obligaţia de a sprijini turismul românesc, astfel încât să folosim eficient contextul actual, în vederea creşterii imaginii destinaţiilor româneşti şi a sporirii competitivităţii acestora, comparativ cu alte destinaţii vecine. În acelaşi timp, Asociaţiile regionale de dezvoltare şi promovare a turismului îşi vor intensifica eforturile proprii de atragere de turişti, şi în acest sens, evidenţiem campania de promovare pe care Asociaţia Litoral – Delta Dunării o iniţiază în acest moment pe piaţa Republicii Moldova, pentru a atrage pe Litoralul Românesc turiştii moldoveni care călătoreau până acum în vacanţele estivale în Ucraina. Avem în vedere şi alte câteva pieţe externe de potenţial interes, dar este nevoie de o contrabalansare a ofertei de tarife pentru vacanţele în România. Nu avem voie să ratăm oportunităţile actualului context regional. Consider că a sosit momentul că Guvernul României să adopte o decizie fiscală cu impact major în avantajul turismului românesc”, a spus Corina Martin.

Federaţia Asociaţiilor de Promovare Turistică din România (FAPT), înfiinţată în anul 2009, are ca scop dezvoltarea turismului în destinaţiile turistice pe care le reprezintă asociaţiile membre şi promovarea acestora pe plan naţional şi internaţional.

Asociaţiile membre FAPT reprezintă un parteneriat public-privat, constituit între Consiliul Judeţean respectiv,  Consiliile Locale ce administrează staţiuni turistice în judeţul respectiv,  aeroport, Camerele judeţene de Comerţ, Patronatele Hoteliere, pensiuni, hoteluri, restaurante,  universităţi economice de profil, asociaţii gastronomice etc.

Membrii FAPT sunt Asociaţiile regionale de Dezvoltare şi Promovare a Turismului din România: Litoral -Delta Dunării, Bucovina, Maramureş, Prahova, Braşov, Râşnov, Sibiu, Sighişoara, Buzău, Gorj, Neamţ, Cluj, Vrancea, Olt şi Timiş. (Sursa: AGERPRES)

You might also like More from author

Comments are closed.