Experienţă elveţiană pentru fermele din România

fermiericarne

În cadrul campaniei “We love meat from România”, în  30 mai 2013, la ferma KARPATEN MEAT din localitatea Marpod, judeţul Sibiu, a avut loc evenimentul “FIRST BEEF DAY OF ROMÂNIA”, care s-a desfăşurat sub deviza “Karpaten Meat – from grass to beef – Angus breeding system for România ”. 

În programul evenimentului au fost incluse atât prezentări de specialitate pentru carnea de vită premium, cât şi informaţii privind profitabilitatea unei afaceri integrate, axată pe creşterea rasei Angus în România. Cele mai interesante momente ale zilei au fost: semnarea actului constitutiv al Asociaţiei Aberdeen Angus România, vizitarea Karpaten Meat, cea mai mare fermă de creştere a bovinelor Angus din România şi AngusGRILL – degustare carne de vită bio Angus – “Made în România”. Agricultura poate deveni motorul economiei româneşti, iar de acest lucru sunt deja convinşi cei doi investitori elveţieni care au pus bazele unei afaceri de succes în sectorul zootehnic al României, prin înfiinţarea fermelor Karpaten Meat.

Samuel Widmer şi Ştefan Jung sunt cei doi administratori ai companiei Karpaten Meat, care bazându-se pe mulţi ani de experienţă în domeniul agriculturii, în producţia şi comercializarea de carne de vită, au intuit potenţialul păşunilor pe care le deţine România şi au investit în ţara noastră, în producţia de carne de vită premium din rasa Angus. Dacă până acum cunoscătorii în materie de carne de vită premium vorbeau doar despre bovinele de carne argentiniene crescute în regiunea Pampas, scopul companiei Karpaten Meat este acela de a face cunoscută zona Carpaţilor ca fiind producătoare de carne de vită de calitate. În acest sens compania îşi propune ca până în anul 2018 să producă cel puțin 10.000 carcase de vită de calitate superioară. Evenimentul din 30 mai 2013 are drept scop conştientizarea avantajelor pe care le oferă dezvoltarea unei reţele de creştere a bovinelor de carne, utilizând hrana ecologică pe păşunile României, încă neexploatate la adevărata lor valoare. Deficitul de carne de vită în Europa în ultimii ani a fost de 200,000 de tone pe an.

Germania, spre exemplu este al doilea producător de produse din carne în Europa, dar sectorul bovin a trecut printr-o scădere masivă în perioada 1997 – 2008 ajungând de la aproximativ 3,54 milioane de bovine la un efectiv ce se situează în jurul cifrei de 1,3 milioane capete. Aceste efective de bovine sunt grupate în 180.000 de ferme din care mai mult de 60% au mai mult de 100 de capete. Conform statisticilor în România densitatea bovinelor este de 15 capete pe 100 ha în timp ce în Irlanda de exemplu sunt 137 de capete pe 100 ha.

Scăderea efectivului de animale se datorează în principal concurenţei din sectorul Bio-Gaz, urmată de reducerea suprafeţelor verzi, a terenurilor agricole – fiind utilizabile tot mai puţine parcele pentru păşunat şi nu în ultimul rând desființarea fermelor din lipsă de succesori. În paralel, cererea pentru carnea de vită a crescut şi este în continuă creştere, în condiţiile în care deficitul se accentuează de la an la an. Soluţia pentru reducerea deficitului de carne de vită pe piaţa europena este mutarea producţiei în alte ţări, aşa cum a procedat şi Karpaten Meat. România este un teritoriu ideal pentru producţia de carne de vită, cu o suprafaţă agricolă utilă de peste 15 milioane de hectare, din care suprafaţa totală a pajiştilor şi a fâneţelor atinge aproximativ 5 milioane de hectare, fiind după Polonia, cel puţin teoretic, al doilea cel mai mare producător de produse agricole din Europa Centrală şi de Est.
În România, implementarea sistemelor de creştere a raselor de carne este posibilă în toate zonele ţării, inclusiv cele montane. În momentul de fata rasă de carne nu este foarte răspândită în România, efectivul de animale situându-se în jurul cifrei de 29 de mii de exemplare, adică nu mai mult de 2,3% din numărul total de exemplare. Creşterea bovinelor de carne în sistem mamă-vacă-alăptantă, sistem extensiv pe păşune este un domeniu nou pentru România, care necesită timp pentru cunoaştere şi transformare.
Cu ocazia întâlnirii de la Sibiu, specialiştii companiei Karpaten Meat, împreună cu fermierii romani, au pus bazele înfiinţării Asociaţiei Aberdeen-Angus România, având baza logistica şi informaţională la Karpaten Meat. Scopul acestei Asociaţii este dezvoltarea agriculturii în România, prin prisma celor două programe de creştere a bovinelor de carne Angus: programul în rasa pură Angus şi programul de încrucişare între taur Angus şi Bălţata Românească, dar şi prin distribuţia de material seminal Angus de cea mai bună calitate şi prin aplicarea sistemului de răscumpărare a viţeilor. Prezent la eveniment a fost dl. Bernhard Delle, general manager Angus Group, membru fondator alături de cei doi administratori ai companiei Karpaten Meat
.

You might also like More from author

2 Comments

Comments are closed.