Efectele terapeutice ale oului

Mulţi dintre noi avem o viaţă agitată. De aceea, nu ne putem lăuda că respectăm orele de masă sau că ne hrănim ca la carte, urmând un regimul alimentar sănătos. Astfel că, zilnic trebuie să luptăm cu stresul şi oboseala, duşmanii noştri dovediţi. Doar o hrană completă din punct de vedere nutritiv, care să conţină vitamine, săruri minerale şi aminoacizi esenţiali vieţii, ne ajută să fim în formă întreaga zi. Ouăle de păsări sunt o hrană sănătoasă .

 

Oul de găină-o sursă de energie

Oul de găină, unul dintre cele mai consumate alimente, este şi o sursă de energie la care apelăm de câte ori epuizarea sau lipsa de concentrare ne complică existenţa. Este hrănitor, deoarece furnizează organismului multe vitamine (A, B1, B2, B6, B9), minerale (fier, calciu, fosfor şi potasiu), acid nicotinic, aminoacizi şi o cantitate mare de proteine. Din compoziţia oului însă, lipsesc hidraţii de carbon şi Vitamina C.

Conţinutul ridicat de proteine din oul de găină reduce pofta de mâncare, ţine sub control senzaţia de foame şi oferă organismului un plus de energie. Nutriţioniştii spun că, atunci când consumăm două oua fierte la micul dejun, într-o zi cu activităţi stresante, în mod sigur rezolvăm urgenţele cu succes.

Cele mai importante beneficii ale oului de găină

Cercetătorii au dovedit că oul de găină este un aliment care stimulează puterea de concentrare şi de asimilare a noilor cunoştinţe. De aceea, aceştia recomandă ca oul să fie consumat mai ales de elevi şi de studenţi la micul dejun, deoarece îmbunătăţeşte atenţia şi nivelul de concentrare, stimulând creativitatea şi puterea de rezolvare a problemelor dificile de matematică, de exemplu.

Previne formarea cheagurilor de sânge

Gălbenuşul constituie aproximativ 40% din ou şi conţine proteine, grăsimi neutre, lecitină, colesterol, fier şi vitamina A.

Datorită conţinutului de fier asimilabil, de lecitină şi de proteine , gălbenuşul previne şi inhibă formarea trombilor (a cheagurilor de sânge), spun specialiştii.

De ajutor femeilor însărcinate

Colina conţinută de ou contribuie la dezvoltarea creierului fătului şi previne defectele din naştere. Două ouă conţin circa 250 mg de colină, adică aproape jumatate din doza zilnică recomandată atât femeilor însărcinate, cât şi a celor care alăptează.

Oul de prepeliţă – efecte benefice într-un număr impresionant de boli

În opinia specialiştilor, un factor hotărâtor, care inflenţează în bine starea de sănătate, este hrana de calitate.

Hrana sănătoasă, de calitate, menţine sănătatea şi încetineşte procesul de îmbătrânire. Există însă alimente, bogate în substanţe hrănitoare, recunoscute pentru efectele lor incontestabile asupra sănătăţii, consumate foate rar de români sau omise din hrana lor cotidiană. Din această categorie face parte şi oul de prepeliţă.

Comparativ cu oul de găină, cel de prepeliţă are o compoziţie mult mai complexă în principii active: Acesta conţine de 5 ori mai mult fosfor, de 7,8 ori mai mult fier, are de 6 ori mai multă vitamina B1 şi de 15 ori mai multă vitamina B2. Conţine, de asemenea, întregul complex de vitamine: A, B, D3, E, alături de minerale esenţiale, precum calciu, zinc, potasiu şi sulf.

„Efectele miraculoase produse de oul de prepeliţă în organism, precizează Eugen Giurgiu, doctor în biochimie, cu competenţe în fitoterapie şi nutriţie, se datorează proteinelor de calitate superioară din ou, glucidelor speciale nepericuloase în diabet sau în alte boli în care glucidele sunt interzise, aminoacizilor esenţieli şi factorilor antialergici. La fel de valoroase sunt şi enzimele anticolesterol, care curăţă vasele sanguine de depunerile de colesterol, inclusiv pe cele foarte fine, la nivel cerebral. Din aceste motive oul de prepeliţă este un ou dietetic”.

Ce beneficii aduce organismului oul de prepeliţă

O cură cu astfel de ouă îmbunătăţeşte calitatea vieţii bolnavilor cronici. Într-o serie de afecţiuni, cura cu aceste tonice ajută inima să funcţioneze normal, revigorează organismul după perioade intense de stres şi de epuizare; efecte pozitive se remarcă şi în cazul bolnavilor care au suferit o intervenţie chirurgică sau au făcut un tratament chimioterapic. Beneficiile acestei terapii alternative nu se opresc aici deoarece cura cu ouă de prepeliţă reglează aciditatea gastrică şi digestia, îmbunătăţeşte memoria şi coeficientul de inteligenţă. Un astfel de tratament, pre şi post natal vine în ajutorul viitoarelor mame deoarece le ajută să nască mai uşor, iar după naştere acestea pot să alăpteze un interval mai mare de timp. De asemenea, o cură de acest fel are efecte foarte bune în cazul bolnavilor de dischinezie biliară, de ficat, de TBC sau al persoanelor supraponderale, care au probleme cu imunitatea şi cu nivelul crescut al zahărului din sânge.

Cum se face o cură ?

Există mai multe scheme de tratament, în funcţie de vârstă şi de afecţiune. În timpul curelor se evită alcoolul. Ouăle se consumă crude, dimineaţa, în locul cafelei şi trebuie să fie proaspete.
Se recomandă mai multe cicluri de cură de 60, 90, 120 şi 240 de ouă.

Cura de 60 de ouă, urmată 30 de zile de adulţi şi de copiii cu vârste de un an şi respectiv 3 ani (câte două ouă zilnic); cura de 60 de ouă în timp de 20 de zile pentru copiii cu vârste cuprinse între 4 şi 7 ani (câte 3 ouă zilnic); cura de 90 de ouă, în 30 de zile, pentru copiii cu vârste de 8-10 ani (câte 3 ouă zilnic); cura de 120 ouă în 26 de zile, pentru adulţi şi adolescenţi cu vârste între 16 respectiv 18 ani. În schimb, cura de 240 de ouă se administrează în 50 de zile doar adulţilor.

Recomandare

Cine nu suportă să bea ouăle de prepeliţă crude poate să le amestece cu puţină miere, cu suc de fructe sau cu ceai. De asemenea, ouăle de prepeliţă sunt delicioase când le consumăm fierte.

Ouă sănătoase, consumate ocazional

Oul de raţă, bun pentru anemici

Ouăle de raţă sunt consumate mai ales în mediul rural. În comparaţie cu oul de găină, oul de raţă este mai bogat în proteine, conţine minerale (calciu şi potasiu, seleniu, fosfor), dar şi vitamine (A şi B12). Totodată, este foarte gustos şi este mai bogat în grăsimi sănătoase, dar procentul de colesterol este mai redus. Acest ou trebuie fiert timp de zece minute. Nutriţioniştii recomandă consumul oului de raţă în caz de anemie şi în convalescenţă. În schimb, medicina tradiţională chineză spune că acest sortiment de ouă este un remediu eficient pentru tuse, pentru insomnii şi pentru infecţiile renale.

Oul de gâscă, un tonic pentru tuberculoză

Ouăle de gâscă sunt un deliciu. Doar un singur ou echivalează cu puterea terapeutică a trei ouă de găină. Ouăle de gâscă sunt foarte gustoase, conţin grăsimi sănătoase, multe minerale (fier, fosfor, potasiu şi zinc), sunt o sursă excelentă de vitamina D şi de vitamine din complexul B (conţin de trei ori mai multă vitamina B12 decât ouăle de găină). Pateul preparat din ficat de gâscă este o delicatesă, indicată în hrana anemicilor, fiind cea mai bogată sursă de fier (30,5miligrame la 100 g ficat). Pentru persoanele surmenate fizic şi intelectual, pentru cardiovasculari şi pentru bolnavii de tuberculoză, ouăle de găscă sunt surse de revigorare şi trebuie introduse în alimentaţie. Totuşi, nu se consumă mai mult decât un ou pe săptămână, acesta cântărind aproape 200 grame. Oul se fierbe foarte bine şi se mănâncă proaspăt.

Ouăle de struţ sunt o raritate în ţara noastră. Un ou de struţ echivalează cu 25-30 ouă de găină şi cântăreşte cel puţin 1,2Kg, iar pentru consum trebuie fiert timp de o oră. Se poate prepara şi sub formă de omletă, asezonată cu ierburi aromate şi cu mult piper. Acest ou, care nu conţine colesterol, este bogat în seleniu şi în calciu, fiind o sursă de revigorare pentru vârstnici.

Ouăle de curcă, ca şi cele de struţ, se procură destul de greu. Crescătorii de curci nu le pun în vânzare, deoarece fiecare ou poate deveni un… curcan. Sunt foarte gustoase şi sănătoase; ele conţin puţine grăsimi; în schimb, aceste ouă conţin proteine şi se consumă proaspete, fierte.

Ouăle de bibilică, ceva mai mici decât cele de găină, pot fi procurate din zonele rurale. Pentru că bibilicile sunt pretenţioase la mâncare, ouăle sunt sărace în colesterol ; fiind foarte gustoase şi foarte sănătoase, terapeuţii recomandă aceste ouă ca o alternativă de ouă ecologice. Se consumă fierte.

 

Sursa: http://www.click.ro/lifestyle/sanatate/Efectele-terapeutice-oului_0_1539446133.html

You might also like More from author

Comments are closed.