Dr. Oz: Tratezi stressul cu mâncare? Vezi cum să scapi de mâncatul emoţional!

Pentru mulţi dintre noi, a mânca nu mai este doar o necesitate fiziologică, ci o metodă de a alunga furia, stresul, anxietatea, plictiseala. Rezultatul? Multe kilograme în plus. Vezi ce spune dr. Oz despre mâncatul emoţional.

Uneori, cel mai bun tratament pentru stress, depresie sau anxietate este o ciocolată mare sau o caserolă de îngheţată. Dar dacă acest lucru devine o obişnuinţă, cu timpul mâncarea devine singura modalitate de a controla emoţiile negative. Cu alte cuvinte, “îţi mănânci sentimentele”, după cum spune dr. Oz.

Pe lângă faptul că te îngraşă, un astfel de comportament duce şi la probleme de sănătate. “Excesul de mâncare duce la hipertensiune, diabet, boli ale vezicii biliare, arsuri la stomac, ulcer şi boli de inimă”, spune dr. Oz. În cazuri extreme se poate ajunge la rupturi ale stomacului, pancreatită, obstrucţii intestinale şi infarct.

Cum îţi dai seama dacă îţi “mănânci sentimentele”

Tuturor ni se întâmplă să mâncam mai mult uneori, dar asta nu înseamnă că avem o problemă. Dr. Oz ne spune care e comportamentul celor care suferă de mâncat emoţional:

• Mănâncă repede şi, în general, atunci când sunt singuri fiindcă le este ruşine de faptul că mănâncă mult.
• Mănâncă şi atunci când nu simt foame fizic.
• După o astfel de “criză” se simt ruşinaţi şi dezgustaţi.
Ce emoţii ascunde “foamea” ta

• Dacă ţi-e poftă de alimente consistente, precum carnea, sau gustări crocante, precum popcornul, probabil că eşti furioasă pe ceva sau cineva.
• Dacă eşti deprimată, vei avea poftă de dulciuri.
• Dacă suferi de anxietate îţie poftă de alimente dulci şi moi, precum îngeţată, budincă, etc.
• Dacă eşti stresată ai tendinţa să mănânci ciupsuri sau alte gustări sărate.
• Eşti singură sau frustrată sexual vei simţi nevoia de alimente cu volum mare de exemplu paste sau biscuiţi.
Cum să controlezi mâncatul emoţional

Sfaturile doctorului Oz:

Fă mai multă mişcare. Efortul fizic este unul din cele mai bune tratamente pentru mâncatul emoţional. Pe lângă faptul că îţi ocupi timpul liber cu ceva sănătos, efortul fizic eliberează endorfine, substanţe care îţi dau o stare de bine, la fel ca şi dulciurile. Când te simţi stresata sau furioasă, mai bine ieşi în parc la o alergare decât să mănânci o ciocolată.

Învaţă să foloseşti mâncarea în favoarea ta. În loc să te “îndopi” cum bomboane şi ciocolată, caută acele alimente care îţi satisfac poftele, dar sunt şi sănătoase. De exemplu, încearcă peştele, iar când vrei să ronţăi ceva, mizează pe alune, migdale şi nuci crude. Acizii graşi omega 3 conţinuţi în acestea îţi ridică moralul şi previn poftele de dulce.

Savurează mâncarea. Dacă tot mănânci ceva care îngraşă, măcar ai grijă să te bucuri de acel aliment. Mănâncă mai încet, bucurându-te de fiecare înghiţitură.

Odihneşte-te. Câteva ore de somn nu te vor scăpa nici de stres, nici de depresie, dar vor elimina oboseala fizică ce înrăutăţeşte emoţiile negative. În plus, când eşti obosită, corpul tău cere dulciuri şi gustări fiindcă are nevoie de energie.

You might also like More from author

Comments are closed.