Diete: 5 alimente vegetariene care ingrasa

Incredibil sau nu, exista si alimente vegetariene care ingrasa. Chiar daca auzi peste tot de beneficiile aduse de diete bazate exclusiv pe produse vegetale, ele nu iti garanteaza in mod necesar o silueta de zeita. Doar pentru ca mananci doar alimente sanatoase, nu inseamna ca nu poti sa cazi in capcana caloriilor in plus.


In mod ironic, medicii nutritionisti s-au confruntat cu cazuri in care persoanele care si-au orientat meniul zilnic catre alimente vegetariene s-au ales cu kilograme in plus. Motivul este unul simplu: din comoditate, au apelat la meniuri comandate din restaurante sau cumparate din supermarketuri, cu calorii „ascunse” in ingredientele adaugate pentru un gust mai apetisant.
Prin urmare, chiar daca dietele pe care le alegi se bazeaza pe legume, fructe si cereale integrale, este la fel de important sa controlezi cu atentie portiile si aportul de calorii furnizat de acestea.

1. Chipsurile vegetariene
 
Preparate in general din proteine si pasta din boabe de soia, chipsurile vegetariene sunt mult mai sanatoase decat cele clasice, gratie aportului crescut de fibre. Cu toate acestea, este usor sa te lasi purtata de val si sa consumi o punga intreaga la gustarea de dupa-amiaza, alegandu-te cu multe calorii in plus pe nesimtite.
O varianta mai buna este sa optezi pentru chipsuri vegetariene din varza creata, dar fara arome adaugate si sare in exces, daca iti doresti ca silueta sa iti ramana in afara oricarui pericol.

2. Uleiul, laptele sau iaurtul din cocos
 
Nuca de cocos se regaseste in multe retete ale dietelor vegetariene, sub forma de ulei, lapte sau iaurt. Din pacate, deliciul natural este bogat in grasimi saturate, responsabile cu cresterea nivelului de colesterol si aportul mare de calorii, care te ingrasa.
Foloseste aceste produse cu aceeasi prudenta cu care ai folosi smantana sau uleiul pentru gatit in retete, deoarece continutul lor de calorii este foarte asemanator.

3. Dulciurile vegetariene
 
Credeai ca dulciurile vegetariene, fara lapte sau oua, sunt inofensive pentru coapsele tale? Avem o veste proasta. Fursecurile, prajiturile si placintele de acest tip, pe care le comercializeaza majoritatea magazinelor de profil, au tot atatea grasimi, zahar si calorii precum cele clasice.
Trateaza-le ca pe niste amenintari reale pentru greutatea ta – mai exact, cu moderatie!

4. Fulgii de ovaz
 
Inca o realitate socanta „te invita” sa o iei ca atare: o portie de fulgi de ovaz este sanatoasa si hranitoare, insa iti furnizeaza dintr-un foc 200 de calorii, daca pui la socoteala si fructele, nucile si sosurile cu care ii consumi de obicei.
De aceea, este bine sa pastrezi acest deliciu pentru micul-dejun, cand ai cea mai mare nevoie de energie si senzatie de satietate.

5. Shake-urile vegetariene
 
Sunt foarte populare in cafenelele de profil, in special pentru ca sunt necesare pentru completarea aportului necesar zilnic de proteine. Shake-urile vegetariene sunt preparate in general din fructe, lapte de soia, pudra proteica si alte ingrediente sanatoase. Problema in aceasta situatie este portia mare in care sunt servite, in pahare imense, pe post de gustare.
In aceasta situatie, caloriile se pot acumula rapid, desi te-ai infruptat linistita dintr-un preparat special pentru cei care isi ingrijesc corpul si sanatatea.

You might also like More from author

Comments are closed.